Razstrupljevalna dieta - Zdrave odločitve - Sensa.si

Razstrupljevalna dieta

To je dieta, s katero odstranjujemo škodljive toksine iz telesa. Če pomislimo, svojemu telesu občasno privoščimo počitnice, svoje možgane damo na počitek, presnovnih procesov v telesu pa ne.

9. 10. 2012

Zato lahko z lahkoto trdimo, da je razstrupljevalna prehrana prav to – počitnice in čiščenje vaše presnove. Ni treba, da bi take 'počitnice' imeli prepogosto, dovolj je enkrat ali dvakrat na leto po 5 do 7 dni čiščenja.

Vloga jeter pri odplakovanju strupov iz telesa je neizpodbitno glavna, saj so vodilni organ pri razstrupljanju telesa. Hranila in dodatki, ki ovirajo pravilno delovanje jeter, so: alkohol, zdravila, dioksini, ki jih dobimo z uživanjem živalske hrane in se kopičijo v našem telesu, nikotin, visoko beljakovinske diete, nasičene maščobe, steroidna zdravila, hlapi, zoglenelo meso (pečenje na visokih temperaturah)…

Da v telesu dosežemo optimalno stanje, je treba vnašati pravilno izbrano hrano ter multivitamine. Ključ so hranila, ki vsebujejo glutation ter dodatke žvepla: brokoli, steblasto zelenjavo, ohrovt … Drugi ključ je vzdrževanje kislinsko-alkalnega ravnovesja. Da dosežemo ta učinek, je treba dodajati kalijev karbonat, ki je v sveži zelenjavi in sadju.

Priprava!

  • Čiščenje telesa začnite med vikendom, da se boste dobro organizirali med tednom, ko boste imeli več obveznosti.
  • Vsaj štirikrat na teden pojdite na trening ali se gibajte, vendar ne manj kot 25 minut.
  • Voda je naravni čistilec organizma, zato je popijte vsaj 2,5 litra na dan brez dodatnih sladkorjev. Voda naj bo prečiščena.
  • Sok iztisnjenih sadežev je poln vitaminov in antioksidantov, dodana semena (sončnično, bučno, laneno …) pa imajo veliko vitamina E in cinka. Koktejl si zmešajte s paličnim mešalnikom. Vsaj 3 dl na dan!
  • Sadje, ki je zelo priporočeno in ima visok razstrupljevalni potencial: marelice, vse vrste brusnic, ribez, melone, citrusi, kivi, slive (tudi suhe, kuhane v kompotu), melone, rdeče grozdje, papaja in mango.
  • Zelenjava, ki je zelo priporočena in ima visok razstrupljevalni potencial: brokoli, rdeče zelje, korenje, cvetača, rdeča pesa, kumare, ohrovt, brstični ohrovt, buča, špinača, sladek krompir (dobi se v Ljubljani na tržnici), paradižnik, vodna kreša, fižol, kalčki, artičoke in poper.
  • Ogljikohidratna živila in tofu: neoluščen riž, proso, kvinoja, koruza (polenta).
  • Ribe: losos, sardine, tun, skuša.
  • Olja: hladno stiskano olivno olje za kuhanje, hladno stiskana olja za solate.
  • Semena in oreščki: pest oreščkov na dan, nesoljenih s semeni. Lešniki, brazilski oreščki, mandlji, orehi, bučna, sončnična, sezamova in lanena semena.
  • Dodatki: multivitamini, vitamin C (od 500 ml do 1000 mg na dan), aloe vera napitek z vodo.
  • Čaji: ajurvedski čaj za ravnovesje (pitta čaj), vsak dan popoldne pu-erh rdeči čaj, zjutraj pogojno zeleni čaj, s katerim zamenjate kavo.
  • Omejitve: krompir in banana samo vsak drug dan.
  • Izogibajte se: vseh izdelkov iz bele moke, mesa, mlečnih izdelkov, jajc, soli, vseh živil, ki imajo živalske maščobe, umetnih sladil, prehrambnih dodatkov, začimb, suhega sadja, kave, črnega čaja, alkohola, cigaret ...

Priporočena hranila

IDEALNA izbira hranil (vsebuje veliko razstrupljevalnih snovi!):

  • Žitarice/ tofu: proso, koruza (polenta), kvinoja, neoluščen riž, tofu
  • Sadje: marelice, slive, ribez, kivi, črni ribez, melona, pomaranče, mandarine, rdečo grozdje, papaja, mango
  • Zelenjava: artičoke, brokoli, brstični ohrovt, rdeče zelje, špinača, fižol, cvetača, rdeča pesa, korenje, kumare, buča, sladek krompir, paradižnik, vodna kreša, kalčki
  • Ribe: losos, tun, sardine, skuša
  • Olja: olivno, bučno, arašidovo



Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri