Preproste tehnike sproščanja telesa in duha

Vsekakor pri vzpostavljanju harmonije v telesu bližnjic ni. Ljudje smo namreč nagnjeni k temu, da iščemo najlažje načine in poti za vrnitev v optimalno stanje, vendar se pri tem ne zavedamo, da je to proces, ki mora navsezadnje, če želimo imeti zdrava telesa in misli, postati način življenja.

Preproste tehnike sproščanja telesa in duha (foto: Arhiv Cosmopolitan) Arhiv Cosmopolitan
31. 3. 2015

Poti je več, zato uberimo tisto, ki najbolj ustreza našim telesom in načinu življenja:

  • pitje zadostnih količin vode, ki pomaga odplakovati strupe iz telesa in hidrirati telo (primerni sta kokosova voda in himalajska sol, saj vsebuje 94 kemijskih elementov, ki so enaki elementom v naših telesih)
  • uživanje ob pitju zelenjavnih sokov iz ekološko pridelanih listnatih rastlin zelene barve, ki vsebujejo klorofil, kar razstrupljanje še pospeši ter vnese v telo svetlobo (špinača, blitva, kodrolistnati ohrovt ali kale, motovilec, regrat, čemaž, peteršilj, alge spirulina in klorela, ječmenova in pšenična trava ...)
  • pitje nesladkanega zelenega čaja namesto kave
  • uživanje vlaknin v obliki sadja in zelenjave ter polnovrednih žit – čiščenje (metla) črevesja
  • odpovedovanje izdelkom iz bele moke, sladkorja, soli (trije beli sovražniki) ter ocvrtih jedi, saj povzročajo zakisanost telesa ter nalaganje slabega holesterola
  • izogibanje strupom iz okolja (onesnažen zrak, voda iz plastenk, alkohol, droge, tobak, pesticidi ter E-ji v hrani, gensko spremenjena hrana, industrijsko predelana hrana ...)
  • uživanje naravnih probiotikov in prebiotikov – dobre bakterije, ki skrbijo za zdravo črevesno floro (fermentirani izdelki, prehranski dodatki v obliki probiotikov)
  • redno in predvsem daljše uživanje prostega časa na svežem zraku v naravi (telesna aktivnost, potenje ...)
  • obisk savne, da se izločijo tudi tiste snovi, ki jih telo stežka izloči (koža) ter masaža telesa
  • dnevni posti, ki naj bodo nadzorovani in dobro pripravljeni
  • dovolj spanja in počitka, da se telo lahko regenerira
  • zavestno sproščanje telesa in misli skozi sprostitvene tehnike (meditacija, joga), ki čistijo telo in um
  • obvladovanje stresnih situacij
  • uživanje prehranskih dodatkov: konopljina semena, semena chia, mleto laneno seme, bučno seme, sezam, oreški, maščobne kisline omega 3 in 6 v rastlinskih oljih, vitamini in minerali, antioksidanti (cimet, klinčki, kurkuma, ingver ...)
  • uporaba domače lekarne namesto uporabe antibiotikov

Pozitivni učinki čiščenja telesa

Telo ni obremenjeno s težkim prebavljanjem hrane → začne se izločanje strupov iz telesa → poveča se dotok energije → dvig vibracije telesa in boljša koncentracija → izboljša se delovanje imunskega sistema → koža se začne čistiti → celice se pomladijo → povečini človek tudi shujša → topijo se maščobne obloge (kjer se nabirajo strupi v telesu) → spremeni se apetit → bolečine izginejo → počutimo se srečnejši.

Pomen pitja vode zjutraj na tešče smo podrobneje opisali v prejšnjem tednu, ta teden lahko mlačni vodi z limoninim sokom dodamo še ščepec kajenskega popra. Limonin sok v kombinaciji s kajenskim poprom namreč odlično odstranjuje neželene parazite v telesu, saj še poveča njegov ogenj.

Zavestno sproščanje ter telesna aktivnost pomagata pri vzpostavljanju ravnovesja v organizmu

Tako pomembno kot čiščenje telesa je pomembno tudi čiščenje našega uma in naših misli – manjkati ne sme zmerna in redna vadba na svežem zraku (hoja, tek, kolesarjenje ...), ki pomaga pri izgorevanju maščob (izločanje strupov), učvrstitvi mišic ter izboljšanju naravne imunske odpornosti. Pomembne so tudi tehnike meditacije, zavestno dihanje in sprostitvene tehnike – vse, kar nas sprošča, uravnoveša in polni z energijo. Poleg vsega tega pa moramo ohranjati pozitiven odnos do sebe ter do sveta okoli nas.

Zato poiščimo spet svojo otroško igrivost, podajmo se na sprehod ali tek v naravo, izvajajmo dihalne vaje, sproščajmo se – cilj razstrupljanja je namreč, da omogočimo svojemu telesu čimprejšnje telesno in duhovno ravnovesje.

Če pa se bomo lotili urejanja svojih misli in svojih čustev pa lahko pričakujemo 'razstrupljanje' celotnega našega življenja.

Preprosta tehnika sproščanja telesa in uma

Priporočam mirno ter nemotečo glasbeno spremljavo. Spodaj nekaj predlogov:

Udobno se namestite, zaprite oči in nekajkrat globoko vdihnite ter izdihnite skozi nos. Za boljšo sprostitev si lahko predvajate sproščujočo glasbo – takšno, ki vas ne bo odvračala od sebe, ki ne bo potrebovala vaše pozornosti.

Pri izdihu si predstavljajte, da iz telesa sproščate vso fizično napetost, ki se je v vas morda nabrala čez dan. Popolnoma se umirite in usmerite pozornost na svoje telo. Začnite pri glavi. Poskušajte zaznati vrh glave, kožo na obrazu, vse obrazne mišice – ali morda začutite kakšno napetost. Nato zavestno sprostite glavo in zaznajte prijeten občutek toplote, ki teče od glave po celotnem telesu navzdol. Naj toplota prinese globok občutek sproščenosti v vašo glavo, v vse mišice celega obraza. Ohranite ta občutek globoke pomirjenosti ter sproščenosti.

Nato nadaljujte z vratom – prav začutite vso to napetost vratnih mišic ter jih zavestno sprostite. Vsakič, ko zavestno sprostite napetosti, prinesete v ta del telesa globoko pomirjenost in poskušajte to stanje ohraniti. Nadaljujte z rameni, rokami, dlanmi ... Zavestno zaznajte napetosti in jih izpustite. Naj se ramena povesijo, naj roke prosto padejo, naj se dlani popolnoma odprejo ...

Tako sledite svojemu telesu – del za delom. Od prsi ter prsnega koša, trebuha, prek spodnjih okončin in kolen do stopal. Ustavite se pri vsakem delu telesa, zaznajte, v kakšnem stanju je, zaznajte napetosti in nesproščenosti ter jih zavestno sprostite.

Ko pridete do konca, ostanite v tem trenutku popolne sproščenosti še nekaj časa. Poskušajte se čim bolj zavedati svojega telesa in pustite mislim, da prosto potujejo. Ne pripisujte jim posebnega pomena. Ne dovolite, da vas premamijo, da bi takoj odprli oči ter se lotili opravil.

Počasi, res počasi se začnite 'prebujati'. Odprite oči in se zavedajte vsega okoli sebe. Narahlo se pretegnite ter se nasmejte. Opazili boste, kako drugačni in lažji ste. V srcu se zahvalite svojemu telesu, da vam tako dobro služi.

Ostanite v tem stanju čim dlje.

Joga

Ta teden je Barbara za vas pripravila nov sklop jogijskih asan. Vsak teden skušajte pri jutranji telovadbi, poleg novih vaj, opraviti še vaje prejšnjega tedna, ter tako vaše jutranje razgibavanje počasi podaljšujete.

Gibalno prakso v videu je pripravila in izvaja Barbara Balažič www.barbarabalazic.si. Njeni individualni in skupinski programi vodijo ženske do telesa, ki jih podpre na vsakem življenjskem koraku. Jogo z njo pa lahko vadite vsi v Joga studiu Sadhana.

Zmerna telesna aktivnost - hoja, tek, kolesarjenje, aerobika, pilates, ples ...

Naše telo naj bi bilo sedež duha, svetišče duše, bivališče božje iskre življenja za čim daljši čas, droben žarek in odsev velike svetlobe. Zagotovo ni nič lepšega in bolj osrečujočega na tem stvarstvu, polnem lepote in krasote, kot je pogled na idealno človeško telo, ki je posvečeno svetišče naše duše. Malo ljudi se zaveda te veličine.

Po napačnem prepričanju mislimo, da je naše telo pribežališče duši; v resnici je obratno: mi smo duše in imamo možnost, da si naredimo lastno bivališče.

Grški rek pravi: 'Zdrav duh v zdraven telesu.'

Kako naj bo torej duh zdrav, če so naša telesa zamazana z raznorazno svinjarijo, če mu ne privoščimo niti toliko telesne aktivnosti, da se dvigne pulz in se telo preznoji ter očisti nabrane nesnage, če ne poženemo endorfinov po telesu (razen, kadar napademo čokolado) in če ne damo nič v zahvalo telesu, našemu templju, kjer bomo po vsej verjetnosti prebivali do konca naših življenj.

Fizična aktivnost (v mojem primeru tek, lahko pa tudi kolesarjenje, hoja v breg, plavanje ... karkoli, da se le pulz dvigne vsaj nad 130 udarcev na minuto) ima vsekakor velik vpliv na naša telesa – posledično na nas, na dojemanje samega sebe in na svet okoli nas. Telesna aktivnost ima veliko pozitivnih učinkov na fizično telo ter psihično počutje, kar želim še posebej poudariti.

Ugotovitve kažejo, da približno 70 % tistih, ki se vsaj dva- do trikrat na teden ukvarjajo s svojo najljubšo aktivnostjo, razmišlja bolj pozitivno od tistih, ki zase ne storijo nič.

Telesna aktivnost zmanjšuje občutek tesnobe oziroma bojazni in zmanjšuje depresijo – pri depresiji je zadeva celo obratno sorazmerna – več se ljudje ukvarjajo z neko aktivnostjo, bolj so zadovoljni.

Pri tem glavno vlogo igrajo hormoni sreče, ki se sproščajo ob fizični aktivnosti.

Raziskave so pokazale tudi, da se pri ljudeh, ki se redno!!! ukvarjajo s telesno aktivnostjo (3 leta ali več), to zelo močno pozna na njihovi osebnosti. Takšni ljudje imajo več življenjske energije, več potrpljenja ter smisla za humor, bolj so ambicioznosti in polni optimizma. Takšni ljudje so bolj dobrovoljni, hvaležni in se manj obremenjujejo z vsakdanjimi težavami.

Lahko naštevamo še naprej: redna (zmerna) telesna aktivnost zmanjšuje stres, zvišuje prag bolečine, manj je zdravstvenih težav, ljudje so bolj dojemljivi za zdrav slog življenja (prehrana) in miselno bolj sposobni kot neaktivni ljudje.

Telesna aktivnost zmanjšuje občutke tesnobe in poveča lastno samopodobo.

Naš tempelj postaja iz dneva v dan bolj čvrst in lep, koža se napne, biološka starost se zniža ... duh pa ima končno zdravo posodo.

Kokosova voda in himalajska sol za zadostno mineralizacijo in naravno hidracijo po telesni aktivnosti

Seveda ni samo voda tista, ki pomaga telesu ohranjati ustrezno stopnjo hidracije. Sploh pri ukvarjanju s telesno dejavnostjo je treba nadomestiti tudi izgubljene minerale in elektrolite, ki jih najbolj naravno zagotovimo s čisto naravno vodo in himalajsko soljo. Ta namreč vsebuje 93 kemijskih elementov, povsem enakih elementom, ki sestavljajo naše telo in ki poskrbijo za osmozo – da torej voda laže pride tja, kjer je potrebna. Edina pijača, ki ima enako elektrolitsko razmerje elementov, kot je v krvi, in zato močno pripomore k hidraciji, je kokosova voda. To v nekaterih državah uporabljajo celo namesto infuzije.

Kokosova voda je naravna pijača, ki rehidrira telo in mu ob tem zagotavlja še nekatere nujno potrebne minerale, kot so kalij, natrij in magnezij. Različni minerali in zdrave bakterije, ki so v njej, omogočajo našemu telesu, da si po naporni telovadbi opomore, zato je ta pijača veliko boljša od vseh drugih izdelkov za športnike.

Pripravil Urban Urbanc

Preberite še ostale članke iz 2. tedna Sensinega programa Čiščenje telesa in duha:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri