Ste že kdaj jokali v službi?

7. 2. 2024
Deli
Če ste kdaj jokali v pisarni, veste, kako neprijetno je. Tukaj je nekaj nasvetov, kaj takrat narediti. (foto: Shutterstock)
Shutterstock

Morda ste tudi vi kdaj jokali na delovnem mestu. Mogoče zaradi projekta, ki ni šel po načrtih, ali pa ste izvedeli slabe novice o nekom, ki ga imate radi. Čeprav se jok najpogosteje dojema kot izraz izgube, pa je lahko povezan tudi z jezo, tesnobo in frustriranostjo.

Če ste kdaj jokali v pisarni ali morali izklopiti kamero na virtualnem sestanku, veste, kako neprijetno je. Morda ste bili zaskrbljeni, kaj si mislijo o vas sodelavci. Če razmišljate, kako lahko zaščitite svoj ugled in ublažite posledice joka v službi, vam lahko te smernice pomagajo, da se opomorete in nadaljujete svojo profesionalno pot.

Predelajte izkušnjo

Nekaj solz na delovnem mestu ne bo končalo vaše kariere. Pravzaprav je 44 odstotkov izvršnih direktorjev v neki anketi povedalo, da je občasno v redu jokati na delu, 30 odstotkov pa je navedlo, da jok zaposlenih na delovnem mestu sploh nima negativnega vpliva na njihovo kariero. Ne podlezite skušnjavi, da bi se strogo sodili ali kritizirali. Zapomnite si, da vas ne definira noben posamezen trenutek in da je jokati povsem normalno.

Vzemite si čas, ki ga potrebujete

Če se vam zdi, da so vaša čustva prevzela nadzor, ne boste mogli delovati najbolje. Če začnete jokati ali ste na robu solz, prosite za odmor. Dovolite si pet minut, da si povrnete zbranost, in bodisi izklopite kamero ali zapustite prostor. Nekaj globokih vdihov in sprememba okolja lahko umirijo močne čustvene odzive.

Ko se soočate s solzami, bodite pogumni

Morda čutite potrebo, da bi se opravičili za izražanje svojih čustev, vendar se ji uprite, saj niste naredili ničesar narobe. Morda boste tudi skušali ignorirati čustva ali jih poskušati potisniti stran. Vendar velja rek, da kar potlačujemo, vztraja. Z drugimi besedami, čustva postanejo le močnejša, ko jih poskušate zatreti.

Namesto tega prepoznajte svoj čustveni odziv. Lahko ga opišete z izjavo, kot je: »Zelo mi je mar za uspeh tega projekta in zato sem postal/a čustven/a glede tega.« Raziskave so pokazale, da ko zaposleni jasno povedo, da so jokali, ker jim je mar za njihovo delo, jih vidijo kot bolj kompetentne in bolj vredne napredovanja.

Darilo za Sensa bralce: Brezplačen priročnik s skrivnostmi tradicionalne kitajske medicine

Odločite se, kaj boste naredili naslednjič

Ko dosežemo točko solz, je to pogosto zato, ker nas je nekaj presenetilo. Če se imate za zelo občutljivo osebo, vam je ob tem morda še posebej težko. Zato je dobro vnaprej načrtovati trenutke, ko bi vas lahko preplavile solze.

Stanje notranjega miru lahko dosežete z uporabo tehnik nadzorovanega dihanja ali meditacijo. Poskusite pa lahko tudi spiti kozarec ledeno mrzle vode, kar lahko zniža telesno temperaturo in vaš telesni odziv.

Če potrebujete pomoč, jo poiščite

Občasno jokanje v pisarni je povsem normalno. Toda če postane jok na delovnem mestu nekaj rednega, boste morda želeli govoriti s terapevtom. Če je vaš jok povezan z neprimernim ravnanjem sodelavcev, kot je ustrahovanje, pa se vsekakor obrnite na ustrezne osebe.

Povzeto po psychologytoday.com

Preberite tudi:

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja