Voda: kako pomembna je in koliko je moramo spiti na dan?

Vodo potrebujemo za življenje, saj je naše telo sestavljeno pretežno iz vode. Zaradi različnih vsakodnevnih vzrokov jo izgubljamo, zato jo moramo vnašati še dodatno.

Voda: kako pomembna je in koliko je moramo spiti na dan? (foto: Profimedia) Profimedia
25. 10. 2016

Ko se rodimo, je naše telo sestavljeno iz 75 do 80% vode, ko odrastemo, se ta številka giblje okoli 50 do 60%. Pomanjkanje vode v telesu se takoj pokaže na koži, saj je koža zadnja, ki se oskrbuje z vodo; pred njo se napajajo vsi drugi organi. Zaradi tega odmirajo celice, slabijo vezivno tkivo ter kolagenska in elastična vlakna, koža izgublja svojo prožnost in postaja vse bolj gubasta in brez sijaja. Primanjkljaj vode se hitro pozna tudi na laseh, nohtih, ki postanejo krhki in lomljivi.

Lepotni minerali

Voda pospeši pretok hranljivih snovi skozi telo, odstrani toksine in pozitivno deluje na več ravneh.

Izvirska voda, za razliko od vodovodne, ne vsebuje klora, v njej pa je več mineralov, ki na kožo delujejo površinsko in globinsko. Ni pomembno, koliko vode spijemo, pomembneje je, da vsa voda, ki je bila vnesena v ali na telo, prodre do vseh celic v organizmu. Trend zdravega življenja je, da popijemo čim več vode na dan; četudi ne bomo vse porabili, se bo uskladiščila v organizmu. Ta trditev drži, vendar je odvisno od tega, kako hitro vnašate vodo v telo. Če na primer popijete par kozarcev vode v roku 15 minut, bo tekočina le prešla skozi organizem in na koncu boste večino izločili z urinom, če spijete enako količino vode v roku dveh ur, s počasnimi požirki, pa bo voda ostala v telesu, uskladiščena v celicah (raziskava iz Toronta).

Skrivnost vode

O kopičenju in zadrževanju vode v celicah je bila napisana knjiga The Water Secret ameriškega zdravnika in svetovno znanega guruja lepote dr. Howarda Murada, ki pravi, da je ključ dobrega zdravja in lepote v tem, da so celice sposobne zadržati vodo enako kot takrat, ko smo bili mlajši. Hidratacija se ne bi definirala glede na popito količino vode, temveč glede na to, koliko vode se zadrži v celicah.

"Vaša sposobnost hidratacije nima nobene zveze s tem, koliko vode popijete, temveč koliko vode so celice sposobne skladiščiti. Tudi če popijete dva litra vode na dan, ste lahko dehidrirani, če vaše celice niso sposobne zadržati vode, ki jim služi za opravljanje funkcij," trdi dr. Murad in ponuja rešitev – vnos vode s svežim sadjem in zelenjavo.

"Ko jeste hrano z visokim deležem vode, organizem ne potrebuje dodatne vode, da bi prebavil ta živila, a voda iz sadja (zelenjave) neposredno oskrbi celice z vodo in s hranljivimi snovmi, ki služijo za optimalno celično delovanje. Zahvaljujoč temu procesu", pravi dr. Murad, "se ima organizem možnost pomladiti, obnoviti celične membrane, da bi lahko celice zadrževale čim več potrebne vode in hranljivih snovi."

Tekst Magda Dežđek, priredila: Maja Možic, fotografije: Profimedia

Značke: voda

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri