Nasveti in vaje, s katerimi lahko nadzorujete uhajanje urina

Preberite, kako si lahko pomagate in uživate v življenju brez tegob, ki jih prinaša uhajanje urina, ki je povezano z nosečnostjo.

Nasveti in vaje, s katerimi lahko nadzorujete uhajanje urina (foto: Profimedia) Profimedia
4. 9. 2019 | Promocijsko sporočilo

Mnoge ženske se med nosečnostjo in po porodu soočajo z uhajanjem urina. Raziskave so pokazale, da na inkontinenco vplivata tudi telesna teža in starost. Težave so najbolj pogoste pri ženskah po 40. letu starosti.

Med nosečnostjo mišice medeničnega dna oslabijo, kar vpliva tudi na mehur. Na inkontinenco vplivajo tudi hormonske spremembe. 

V nekaterih primerih na inkontinenco med nosečnostjo vpliva tudi vnetje mehurja oziroma urinalnega trakta, ki ni bilo pravočasno zdravljeno ali dokončno zdravljeno. S to težavo se srečuje kar 40% žensk. 

Kako preprečimo vnetje sečil?

  • Urinirajte pred in po spolnem odnosu
  • Po uriniranju se vedno obrišite proti zadnjici
  • Nosite bombažno spodnje perilo
  • Izogibajte se tesnim hlačam (še posebej pri telesni vadbi)
  • Spodnje perilo menjajte vsak dan
  • Uživajte čim manj sladkorja, sladkanih pijač in alkohola
  • Umivajte se s čisto tekočo vodo
  • Uporabljajte kvalitetno kozmetiko za intimne predele
  • Ne kadite

Kako lahko vplivate na inkontinenco?

  • Omejite vnos kofeina, ki deluje kot diuretik
  • Ne pijte zvečer in preden greste spat
  • Uživajte hrano, ki je bogata z vlakninami
  • Poskrbite za zdravo telesno težo

Pisanje dnevnika

Da boste imele kar najboljši pregled na težavo, si omislite poseben dnevnik, v katerega zapisujte, kako se obnaša vaš mehur. Če planirate daljši odhod od doma, izlet ali počitnice, vam bo to prišlo zelo prav. Imele boste boljši pregled nad svojo težavo. 

Če morate na daljše potovanje, kjer ne bo časa za redne odhode na stranišče, si priskrbite vložke za oskrbo pri inkontinenci. Z njimi boste ostale suhe in samozavestne cel dan.

Vaje, s katerimi lahko nadzorujete uhajanje urina:

1. Treniranje mehurja

Ko začutite, da morate na stranišče, poskusite še nekaj časa zdržati. Če je možno, urinirajte le na vsako uro. Nato podaljšajte razmik za pol ure. In nato še za pol ure. Nadaljujte, dokler ne boste natrenirale mehurja, da zadrži urin 3 do 4 ure.

Drug način: vsakič, ko začutite potrebo po uriniranju, počakajte 15 minut. To počnite vsaj dva tedna, nato pa ta čas podaljšajte na pol ure.

2. Vaje za krepitev mišic medeničnega dna

S temi vajami krepite mišice medeničnega dna in obenem vplivate na delovanje mehurja. Da bi začutile, kako te mišice delujejo, med uriniranjem prekinite tok. Nato ga spet sprostite. To naredite le nekajkrat , samo da začutite prave mišice, Nato vaje ne izvajajte več med uriniranjem. Druga opcija je, da v vagino vstavite prst in stisnete mišice.

Kako izvajati vaje:

  • Trebušne mišice ter mišice na zadnjici in stegnih naj ostanejo povsem sproščene.
  • Stisnite mišice medeničnega dna in štejte do 10.
  • Sprostite mišice medeničnega dna in štejte do 10.

Vaje ponavljajte 3x dnevno. Najlažje jih je izvajati sede. To lahko počnete med delom v pisarni, med branjem knjige, med vožnjo … Ob pravilnem izvajanju bi morale opaziti rezultate po 4-6 tednih.

Če imate še vedno težave z uhajanjem urina, obiščite zdravnika. Pomagajte si tudi s TENA vložki, ki so skrbno zasnovani tako, da vas spremljajo skozi dan. Nudijo zaščito, udobje in svežino. Obstaja več različnih vrst TENA vložkov za različne stopnje težav z inkontinenco. Vsaka ženska lahko izbere pravo rešitev za svojo težavo.

Pred nakupom lahko izdelke brezplačno poskusite, obiščite  www.tena.si

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri