Sadna dieta – miti in resnice

Sadna dieta je znana in priljubljena izbira med tistimi, ki želijo izgubiti odvečne kilograme. Kaj sploh je in kako lahko vpliva na naše zdravje in dobro počutje? Kakšne so njene prednosti in slabosti?

Sadna dieta – miti in resnice (foto: Pixabay) Pixabay
4. 2. 2019 | Promocijsko sporočilo

Sadna dieta je večinoma sestavljena zgolj iz sadja in zelenjave. Je precej razširjena shujševalna dieta, čeprav se lahko razlikuje v tem, koliko časa in kako strogo se bo odvijala. Posamezniki se tako lahko odločijo zgolj za prečiščevalno sadno dieto, ki traja od 5 do 7 dni, lahko pa sadna dieta predstavlja tudi način življenja – frutarijanci npr. uživajo zgolj sadje.


Prednosti sadne diete – kaj zares deluje?

Strokovnjaki na področju zdrave prehrane se strinjajo, da je sadje odličen vir številnih pomembnih hranilnih snovi. Je namreč polno edistvenih vitaminov, mineralov in vlaknin. V zmernih količinah je sadje izjemno zdrav vir številnih hranilnih snovi. Med najpomembnejše prednosti te diete spadajo:

  • VLAKNINE: Sadje je bogato z vlakninami, ki lahko pomagajo uravnotežiti raven slabega holesterola v krvi. Poleg tega so vlaknine nujno potrebne pri zagotavljanju rednega odvajanja blata. Med sadeže, ki so izjemno bogati z vlakninami, spadajo jabolka, hruške in maline.
  • KALIJ: Kalij telesu pomaga tvoriti rdeče krvne celice in ima blagodejen vpliv na odvajanje blata. Pomaranče, mango, banane in marelice vsebujejo obilo kalija.

  • ANTIOKSIDANTI: Pri sadni dieti prav gotovo ne smemo spregledati antioksidantov. Antioksidanti pomagajo omejiti sproščanje prostih radikalov in nas s tem ščitijo pred številnimi boleznimi in posledicami staranja. Med sadeže, bogate z antioksidanti, spadajo vse vrste jagodičevja, pomaranče, grozdje, mango in češnje.

  • VITAMIN C: S citrusi in jagodami zaužijete velike količine vitamina C. Slednji ščiti naš imunski sistem in pomaga ohranjati zdravje zob in dlesni.


Slabosti sadne diete – nepopoln vir hranilnih snovi

Največja slabost je, da sadje ne vsebuje nekaterih hranilnih snovi, ki so nujno potrebne za zdravo življenje. Med hranilne snovi, ki jih v sadju ne najdemo oz. so v sadju prisotne zgolj v majhnih količinah, spadajo:

  • beljakovine,
  • maščobe,
  • kalcij,
  • vitamini B,
  • omega-3 maščobne kisline.


Vse to pomeni, da je nemogoče v telo vnesti vse hranilne snovi zgolj z uživanjem sadja.

Sadna dieta je izjemno restriktivna, saj povsem omejuje druge vire hranilnih snovi. Zaradi hudega omejevanja prehrane se kot posledica sadne diete pogosto pojavi podhranjenost. Pomanjkanje kalcija lahko vodi v osteoporozo, pogostokrat pa se lahko pojavi tudi slabokrvnost in padec imunskega sistema nasploh. Poleg tega sadje vsebuje visoko količino sladkorja. Banane so npr. odličen vir vlaknin, a so v preveliki količini prava kalorijska bomba. Zgolj ena zrela banana lahko namreč vsebuje kar 17 gramov sladkorja.


Sadna dieta in zdravje zob – razmislite o vplivih na zobe

Že malčki vedo, da lahko bonboni, čokolade in druge slaščice škodijo zobem. Ste vedeli, da lahko sadje prav tako škodi zdravju zob? Vzrok za to je izjemno visoka vsebnost kislin v sadju – sploh v citrusih. Kislina lahko dolgoročno poškoduje zobno sklenino in pripomore k nastanku zobne gnilobe.


Želite zaščititi zdravje zob med uživanjem sadja? Po sadnem obroku si usta dodobra splaknite s kozarcem vode. Zobozdravniki predlagajo tudi, da sadne pijače (sokove, smoothije ipd.) pijete s pomočjo slamice. Namesto plastičnih posegajte po steklenih, aluminijastih ali papirnatih slamicah ter s tem poskrbite, da vaša skrb za zobe ne bo usodno vplivala na okolje.   


Ključ do uspeha se ne skriva v ekstremnih dietah

Čas novoletnih zaobljub, priprave na poletje brez maščobnih zalog in misel na morski oddih s popolno postavo. Vse leto se nam ponujajo številni razlogi za preizkus novih diet.

Optimalen način izgube odvečnih kilogramov prav gotovo niso ekstremne diete. Odločite se za kombinacijo rekreacije na prostem, intenzivnega treninga in dolgoročnega premika k zdravi prehrani. Diete kot je sadna dieta, lahko povzročijo t. i. jojo učinek, ki pomeni hitro izgubo teže, a kmalu zatem tudi izjemno hitro pridobitev izgubljenih kilogramov. Tovrsten jojo učinek torej pomeni, da je bilo vaše odrekanje prehrani zaman.


Potrebujete pomoč in nasvete pri izgubi telesne teže? Preberite zapis o zdravem hujšanju!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri