Rožmarin - 6 zravilnih učinkov

Rožmarin je nepogrešljiv pri pripravi italijanskih jedi, različnih omak in pečenega krompirja, obenem pa je zelišče, ki se že dolga leta uporablja za zdravljenje. Preberite, na kakšne načine vam zna koristiti.

Rožmarin - 6 zravilnih učinkov (foto: profimedia) profimedia
19. 9. 2019

Rožmarin razstruplja in ima protibakterijske učinke. Stimuliral naj bi spomin. Poleg tega pa pomaga pri:

  •  Izpadanju las

Če z rožmarinovim oljem masirate lasišče, boste preprečili izpadanje las in prezgodnjo plešavost. Lahko ga zmešate z eteričnim oljem sivke, timijana in cedre. Raziskave kažejo, da so učinki vidni že po nekaj mesecih  uporabe.

  •  Artritisu

Na Univerzi v Pennsylvaniji so odkrili, da uporaba olje, ki vsebujejo rožmarin, pomaga pri odpravljanju bolečin v mišicah in sklepih. Blagodejno deluje tudi na cirkulacijo krvi.

  • Poškodbi ledvic kot posledici diabetesa

Študije so pokazale, da rožmarin pomaga raztapljati beljakovine v urinu, kadar se ga uživa skupaj s priporočenimi zdravili proti sladkorni bolezni.

  • Utrujenosti in stresu

Pomaga zlasti, kadar smo nervozni pred težkim izpitom ali anksiozni. Če smo utrujeni, nas njegov vonj poživi.

  • Boleznih dlesni

Ustne vodice, ki vsebujejo rožmarin, naj bi omilile zatekanje in krvavitev dlesni. Če imate tovrstne težave, izpirajte ustno votlino dva tedna po dvakrat na dan (po obrokih).

  • Nizkem krvnem pritisku

Raziskave govorijo v prid rožmarinovemu olju tudi v primeru nizkega krvnega pritiska. Njegove učinkovine naj bi pomagale  začasno zvišati pritisk.

Rožmarin je dobrodošlo naravno zdravilo tudi, kadar vas muči kašelj, pri napihnjenosti in težavah s prebavo, glavobolu, povečanem menstrualnem toku in ekcemih.

Včasih so ga uporabljali tudi kot sredstvo za spodbuditev splava.

Rožmarin v kulinariki

Uporabite lahko posušeno ali svežo začimbo. Večinoma je sestavljen iz ogljikovih hidratov v obliki vlaknin, vsebuje pa tudi malo vitamina A, C in B6. Minerali v rožmarinu vključujejo kalcij, železo, magnezij in mangan.

Rožmarin naj bi imel okus, ki spominja na pinijo. Nekateri ga opisujejo kot limonastega in rahlo grenkobnega. Hranite ga v temnem prostoru, v tesno zaprti posodici. Tako lahko preživi tudi do štiri leta. Mnogi kuharji ga nadomeščajo s timijanom, včasih pa tudi z žajbljem in majaronom. Nutricionisti priporočajo dnevni vnos med 4 in 6 grami.

Pozor: Eterično olje ni primerno za uživanje. Nosečnice naj se ga izogibajo.

Preberite še:

Vir: Very Well Fit

Foto: Profimedia

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri