Otroci bi morali več delati z rokami

Živimo v dobi pritiskanja na gumbe. Prsti so se navadili na večje in večje gumbe, ko pa pride do situacije, kjer moramo uporabiti bolj komplicirano ročno spretnost, pa zatajimo. Pozabili smo na kreativnost, ki jo s tem krepimo. Toda za otroke morda še ni prepozno …

Otroci bi morali več delati z rokami (foto: pixabay) pixabay
28. 8. 2019

Pomembno je, da se otroci naučijo razmišljati z rokami. Te spretnosti lahko krepimo že od njihovega prvega leta starosti. Uvajamo lahko igrice, kjer je treba skupaj sestaviti več kosov, poiskati pare itd. Z opravili, ki vključujejo uporabo rok (in možganov!), krepimo vitalnost, bogatimo domišljijo in jih spodbujamo k eksperimentiranju.

Zgled Marije Montessori


Tehnologija je zagotovo prinesla izboljšave v življenju vsakega od nas, odstranila pa je tudi veliko spoštovanja do sposobnosti medsebojnega komuniciranja z drugimi in uporabe lastnih rok za ustvarjanje. Za Marijo Montessori je bil razvoj ročnih spretnosti enakovreden razvoju inteligence.

V skladu s tem je treba razmišljati tudi o materialih, ki se ponujajo otrokom. Razna praktična dela in ročne spretnosti bodo pomagale otroku, da se osredotoči, uskladi oči in gibanje rok ter se ekonomično giblje.

Slikovni prostor otroku pušča možnost, da ustvari in izrazi del sebe, najde svoje ravnovesje, senzorično gradivo, ki ga je preučila in ustvarila Maria Montesori, pa pomaga otroku videti materializirane koncepte, ki bi bili sicer abstraktni.

Morali bi znova pridobiti zdravo željo po ročnem ustvarjanju

Družba naglice, v kateri živimo, otrokom ne dopušča, da bi imeli prosti čas, v katerem se spodbuja njihovo domišljijo. Otrokom se ponuja vnaprej določene rešitve, ki jih je ustvaril um odraslih, kjer domišljija pogosto odstopi prostor logiki, kjer ni prostora za spraševanje, eksperimentiranje in debato.

Svoboda mišljenja in govora je pravica, ki je ne smemo izgubiti

Otrok se posledično prilagaja in sledi temu, kar odrasli – in tudi učitelji - rečejo, ob tem pa izgubi priložnost za razvoj lastnih, kritičnih misli. Ko bo tak otrok odrasel, ne bo zmogel poiskati alternativnih rešitev za svoj problem, kar vodi v številne druge težave. Ne bo zmogel razmišljanja s svojo glavo! Možgani ne bodo sposobni postavljati novih hipotez, iskati drugačnih in morda manj očitnih odgovorov.  … Zato je treba spodbuditi otroke, da razvijejo kritično razmišljanje, da ne bodo zadovoljni le z idejami nekoga drugega, da bodo znali opazovati, oceniti situacijo in šele nato izbrati pot, po kateri bodo šli.

Vir: Manuela Griso, eticamente.net, Bebamur

Preberite še:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri