Narava v pisarni: Voda

Veselimo se, ko prši po nas, radi jo imamo, ko skačemo po njej, obožujemo jo, ko nam teče po grlu ... Voda, to božje darilo, deluje kot zdravilo za vse bolezni, tako da izloča škodljive snovi iz telesa in nas ohranja zdrave.

15. 3. 2013

V službi se vsi skušamo prikazati v najboljši možni luči. Delamo do svojih skrajnih zmožnosti, a včasih pozabimo na zdravje in preprosta dejanja, kot je pitje vode. Nekateri celo pogosteje popijejo skodelico kave kot kozarec vode. Ali morda mednje sodite tudi vi? Zakaj je redno pitje vode tako zelo pomembno? Zakaj ne moremo namesto nje preprosto piti soka ali čaja?

Stres nas dehidrira

Naše telo je sestavljeno iz približno 75 odstotkov vode (možgani iz približno 80 odstotkov, kri iz 83 odstotkov in mišice iz 75 odstotkov) in to raven je treba vzdrževati, da lahko normalno delujejo. Ko smo prezaposleni in si želimo pravočasno opraviti vse naše delovne obveznosti, smo pogosto rahlo razburjeni – smo pod tisto zdravo dozo stresa, ki nas motivira, da čim hitreje in bolje postorimo, kar smo nameravali.

Ali ste opazili, da se takrat tudi potite, nekateri celo pretirano? To je zdrav in normalen odziv, vendar s potenjem izgubljamo vodo iz telesa in če je zrak v pisarni suh, velik del vode, ki jo vnašamo, porabimo za vlaženje zraka v pljučih. To pomeni, da jo moramo čim prej nadomestiti, da ne bomo dehidrirali.

Kar odmahnite z roko in si mislite, da se to dogaja komu drugem. Dehidracija se lahko zgodi komurkoli in kadarkoli. Ko se količina vode zmanjša za dva odstotka (če smo težki 60 kilogramov, je to približno en liter vode, ki bi jo morali popiti v dopoldanskem času, česar pogosto ne storimo, če hitimo z delom ali če nismo navajeni piti vodo), začnemo čutiti simptome dehidracije. Najprej trpijo možgani – in posledica so glavobol (med katerim možgani jemljejo tekočino iz svojih tkiv), slabo razpoloženje, zmanjšana zbranost in spomin, slaba sposobnost odločanja ter utrujenost.

Signali žeje

Ob takšnih simptomih segajo številni med nami po ljubem toplem napitku – kavi. O kavi ne želimo govoriti slabo, saj je prav ona tista, ki prebuja polovico našega delovnega prebivalstva, toda obenem povečuje izločanje vode preko sečil – zaradi česar lahko še hitreje dehidrirate. Zmanjšanje količine vode v telesu pomeni tudi zmanjšanje volumna krvi, kar lahko pripelje do večjih naporov za srce in sprememb v krvnem tlaku.

Med delovnim časom, predvsem če smo pravkar končali naporen sestanek, nas pogosto preplavi močna potreba po prigrizkih ali malici, čeprav takrat ni čas zanjo. To je večinoma v redu, če smo se resnično izčrpali, toda pogosto je ta lakota le signal žeje, ki je naše telo zaradi utrujenosti ne prepozna, temveč si jo razloži kot lakoto. V takšnih okoliščinah popijte en do dva kozarca vode ter počakajte od pet do deset minut, da boste videli, kako se počutite.

Zapomnite si, najpomembnejše od vsega se je navaditi na delovno rutino. Vsaj enkrat na uro popijte en kozarec vode sobne temperature (zelo hladna voda je šok za telo) in če je temperatura okoli vas višja ali zrak suh, še pogosteje. Čaj lahko popijete občasno, popolnoma pa poskusite izločiti sokove umetnega porekla, ki so polni sladkorja in zaradi katerih prav tako lahko dehidrirate, ker potrebujejo vodo, da jih telo lahko prebavi.a v 24 urah odpravi 75 odstotkov delcev, ki onesnažujejo mestni zrak.

Željka Ciganović

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri