Ko te bolijo stopala, te boli vse

Sokrat je že davno tega trdil. "Ko te bolijo stopala, te boli vse.''

Bosih nog ... (foto: Maja Danica Pečanić, Mare Milin) Maja Danica Pečanić, Mare Milin
17. 4. 2016

Tisočletja nazaj smo ljudje bosi tekali po mehkih travnikih in zemlji. Danes smo skoraj ves dan v stiku s trdimi tlemi; asfaltom, betonom, marmorjem. Res, da smo obuti, a vseh 28 kosti v človeškem stopalu želi svoj prostor, ženske pa jih vse prevečkrat stiskamo v ozke čevlje.

Po raziskavah preozke čevlje nosi kar 90 odstotkov žensk, kar 80 odstotkov pa jih je priznalo, da je njihova obutev neudobna. Zato imamo ženske devetkrat več težav s stopali kot moški. Poleg tega čevlji in nogavice preprečujejo naravno odvajanje vlage in onemogočajo zračenje preznojenih nog.

Ko boste prihodnjič obuvali visoke pete, imejte v mislih, da vsak dan naredite med osem in deset tisoč korakov.

Zdravniki svetujejo, da se izognete celodnevni nošnji pet, višjih od štiri oz. pet centimetrov. Kot idealno višino priporočajo pete, visoke dva do tri centimetre, ker stopalo povzdignejo v lego, v kateri je enakomerno obremenjeno tako na prstih kot na peti.

V čevlju s takšno peto je lepo razbremenjeno tudi koleno (to pa je mesto, ki je pri ženskah zelo nagnjeno k osteoporozi). Prav tako neugodni kot visoke pete so ravni čevlji, ki lahko povzročijo bolečine v stopalih ali v hrbtenici.

Zaradi ravnih čevljev je porušena naravna drža, raztegujejo pa se vezi in tetive. Pametna pot do zdravih stopal je menjava čevljev z ravnim podplatom in z nizkimi petami.

Lahko pa določite višino pete, ki je najprimernejša za vas oziroma vašo telesno zgradbo s to formulo: številko čevlja delite z deset, nato pa prištejte 0,5. Dobili boste svojo idealno višino pete v centimetrih.

Ne glede na vse pa si zapomnite, da so stopala podpora celemu telesu in da vplivajo na ravnotežje ter celotno držo.

Se pravkar odpravljate na pot okrog sveta? Najverjetneje ste ga po številu prehojenih korakov že prehodili, saj v življenju prepešačimo vsaj štirikratno dolžino obsega Zemlje. Zato čuvajte svoje noge in lepo skrbite zanje, saj so vaša krila, ki vas nosijo po svetu.

Lepotna rutina

Dnevna

Stopala lahko zdrgnete z rokavico iz frotirja ali gobico. Ker se poleti bolj potijo, jih umivajte z navadnim milom, ki uspešno preprečuje nastanek bakterij in nežno odstranjuje nečistoče.

Namesto debele in mehke brisače, ki jo uporabljate za telo, vzemite tanko bombažno brisačo z reliefnim tkanjem. S takšno tkanino boste bolje obrisali vlažne predele med prsti in tako preprečili nastanek glivic, ki se še posebej rade razbohotijo na tem vlažnem predelu.

Na koncu na stopala nanesite antiseptično pršilo za osvežitev in razkuževanje.

Tedenska

Da bi bila stopala gladka, si dva do trikrat tedensko privoščite kopel za noge. Med namakanjem jih zdrgnite s pilingom, močno odebeljeno kožo pa odstranite s kamnom plovcem ali za to namenjenim strgalom.

Pristrizite nohte (po kopeli je to najlažje, saj so zmehčani) in z brisačo potisnite kožico proti rastišču nohta.

Mesečna

Tibetanci verjamejo, da je energetski center jeze prav v stopalu. Telo ščiti organe tako, da stres in nakopičeno energijo shranjuje v stopalih.

Če je ne sprostimo, lahko postane energetska blokada, ki lahko moti zdravo delovanje telesa. V tem primeru pomaga masaža. Pregnetite vsak prst posebej, s pestjo pa še celoten podplat.

Enkrat mesečno si vzemite čas tudi za pedikuro.

Magda Dežđek, Nika Veger, foto: Maja Danica Pečanić, Mare Milin, model: Stefanie W. (Talia)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri