Kako nevarna je aluminijeva folija za pripravo hrane?

Med kuhanjem in pečenjem z aluminijevo folijo se aluminij izloča v hrano in lahko povzroča tudi Alzheimerjevo bolezen, bolezni na živcih ter osteoporozo. Preberite, kakšna je še dovoljena doza vnosa te potencialno nevarne snovi v telo in kakšne nadomestke lahko uporabite.

Kako nevarna je aluminijeva folija za pripravo hrane? (foto: Profimedia) Profimedia
11. 7. 2019

Alu folijo uporabljamo za pečenje v pečici in na žaru, vanjo zavijamo ostanke hrane, ko jo želimo pogreti ali hraniti v hladilniku. Ko je folija izpostavljena višji temperaturi, aluminij pronica v hrano in posledično v naše telo.

Znanstvena raziskava je potrdila, da ima največ aluminija hrana, ki jo vsaj 20 minut pečemo na 250 °C, ponavadi so to različni mesni izdelki in ribe.

Na takšni temperaturi se koncentracija aluminija poveča za 153 do kar 378 procentov. Če hrano pečemo eno uro na 150 °C, pa se koncentracija zmanjša na 76 do 115 procentov.

Na to, koliko aluminija se sprosti v hrano, vpliva tudi njena pH vrednost. Bolj kot je kisla, več aluminija bo pronicalo v jed. Na pronicanje vplivajo tudi sol in začimbe.

Znanstveniki so izračunali, da je dovoljena mera vnosa aluminija v telo 2mg/kg celotne telesne teže na teden.

Ljudje naj bi na dan zaužili povprečno od 6 do 14 mg aluminija, ki se nahaja v stročnicah, mleku, pijačah in sladicah. Pecilni prašek in sir vsebujejo več aluminija kot druga hrana.

Aluminij vpliva na nastanek demence in povzroča motnje v delovanju našega živčnega sistema. Študije so pokazale, da aluminij zavira rast možganskih celic – več kot ga zaužijemo, slabše je za nas. Še posebej se morajo paziti starejši ljudje.

Ljudje, ki imajo težave z ledvicami, se morajo aluminiju izogibati, saj organ ni sposoben predelati odvečnih količin aluminija. Dializa naj ne bi pomagala pri odpravljanju nevarne snovi iz organizma. Ob uživanju aluminija se poveča tudi nevarnost za nastanek kronove bolezni.

Nekaj koristnih nasvetov, kako zmanjšati uporabo aluminijeve folije:

  • Za kuhanje in pečenje uporabljajte posode iz nerjavečega jekla
  • Za zajemanje odvečne maščobe pri peki, pod hrano namestite pekač ali pladenj iz nerjavečega jekla, namesto folije
  • Hrano, ki jo pečete zavito v folijo se lahko pripravi tudi na druge načine. Krompir in ribe bodo prav tako okusni, če ne bodo zaviti v aluminij! Za izboljšanje okusa raje uporabite več začimb.
  • Krompir lahko date v žerjavico brez česarkoli. 

  • Za pečenje na žaru namesto folije raje uporabite paličice za ražnjiče iz nerjavečega jekla.
  • Sendviče za malico namesto v alu folijo prenešajte s seboj v plastičnih ali steklenih posodah za večkratno uporabo. 

Bodite torej previdni in se izognite predvsem gretju in kuhanju v alu foliji. 

Vir: Cure Joy

Preberite še: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri