Kaj storiti, če niste zadovoljni z zdravnikom?

17. 1. 2024
Deli
Kaj storiti, če niste zadovoljni z zdravnikom? (foto: shutterstock)
shutterstock

Ogromno ljudi nikoli ne poišče mnenja drugega zdravnika (21 odstotkov pacientov, ki to storijo, dobijo popolnoma drugačno diagnozo!), in se ne nauči, kako se postaviti zase v zdravniški ordinaciji. Kaj torej storiti, če niste zadovoljni s svojim zdravnikom?

Raziskujte svoje simptome

Čisto prav je, da pred obiskom pri zdravniku raziščete svoje simptome. Pazite le, da poiščete zanesljive vire. Vključite svoje ugotovitve v pogovor, ne da bi izzivali zdravnika. To pokaže, da želite sodelovati pri svoji oskrbi. Poskusite povedati takole:

  • Preučil sem nekaj informacij in naletel na nekaj priporočenih/alternativnih zdravljenj, ki jih niste omenili. Zaupam vašemu strokovnemu mnenju, zato me zanima, kaj menite o teh možnostih.

Pred obiskom zdravnika si zapišite ključna vprašanja

S tem boste zagotovili, da ne pozabite pomembnih stvari, ter hkrati zdravniku pokazali, da ste proaktivni pri svojem zdravljenju. Začnite s temi vprašanji:

  • Kaj menite, da je povzročilo moje stanje?
  • Kakšne teste ali zdravila predlagate, in kakšni so morebitni stranski učinki?
  • Kaj naj storim, če se moji simptomi poslabšajo?
  • Kaj bi vi priporočali svojemu otroku/partnerju/staršu z enakimi simptomi? (To vprašanje jih vedno prisili k razmišljanju.)

Zahtevajte, da sem vam zdravnik popolnoma posveti

Obiski pri zdravniku so se v povprečju skrajšali na povprečno 15 minut v primerjavi z 20,8 minut leta 2010. Če vas zdravnik hoče na hitro odpraviti, ga poglejte v oči in počasi ter jasno recite:

  • Vem, da ste zelo zaposleni, vendar bi potreboval še nekaj odgovorov, preden odidem.
  • Ne zdi se mi, da smo rešili to težavo. Ali obstajajo dodatni testi, ki bi jih lahko izvedli?
  • Bi lahko ponovili, kar ste mi pravkar povedali, da bom stoodstotno prepričan, da sem vas razumel prav?

Kaj narediti, če niste zadovoljni z zdravnikovim odnosom?

Svoje simptome lahko raziščete vnaprej, postavite pametna vprašanja in če še vedno zapustite ordinacijo z občutkom, da vas zdravnik ni slišal in vam ustrezno pomagal – v tem primeru je čas, da problem naslovite neposredno. Če se ne počutite udobno, da bi to storili takoj, se lahko obrnete tudi na varuha pacientov, pri katerem lahko vložite pritožbo in izrazite svoje pomisleke. Zaslužite si zdravnika, ki vas bo spoštoval in poslušal. Obstajajo – samo najti jih morate. 

Povzeto po Oprahdaily.com

Preberite tudi: