5 idej, kako na naravne načine nadomestiti antidepresive

Anksioznost je ena izmed najpogostejših duševnih motenj sodobnega človeka. Če nas nenehno skrbi, težko ohranjamo notranje ravnovesje in se veselimo vsakega dne posebej. Najlažje je pogoltniti tableto, a obstajajo tudi drugi, manj škodljivi načini, kako si lahko izboljšate razpoloženje in s tem kvaliteto življenja. 

5 idej, kako na naravne načine nadomestiti antidepresive (foto: Profimedia) Profimedia
5. 9. 2019

Nekateri ljudje začnejo jemati antidepresive, kadar so samo blago anksiozni. Ker se počutje izboljša, si kar sami povečajo dozo, saj mislijo, da bo več tablet prineslo še večje olajšanje. To je lahko nevarno. Nekateri antidepresivi povzročajo odvisnost, ki je lahko še bolj škodljiva kot anksioznost sama. Če preveč razmišljate, se vrtite v krogu in vas to izčrpava, če ste samo rahlo depresivni in nimate samomorilnih misli, poskusite najprej z naravnimi sredstvi.

5 naravnih načinov za premagovanje anksioznosti:

1. Redna telesna aktivnost v naravi

Brez skrbi, vadba anksioznosti ne bo povečala. Ko smo telesno aktivni, naraste raven hormona sreče in naše razpoloženje se izboljša. Če se redno gibamo, se lažje bojujemo proti stresu. To ne pomeni, da moramo postati svetovni atleti; strokovnjaki pravijo, da že 30 minut zmerne telesne aktivnosti na dan uspešno deluje na um, čustva in telo. Začnite z malimi koraki – dobesedno! 10.000 korakov na dan naj bi močno prisostvovalo pri zmanjšanju depresivnih občutenj. Pojdite v naravo in raziskujte okolico! 

2. Prenehanje pitja alkohola

Alkohol nas morda v prvi fazi pomiri, nato pa se anksioznost vrne v še bolj intenzivni obliki. Če želite biti notranje mirni, odložite kozarec, saj s tem te potiskate težave, ki se kopičijo in tudi povzročajo vedno hujšo obliko depresije. 

3. Prenehanje kajenja

Tako kot alkohol, mnogo ljudi uporablja cigarete za blaženje stresa. Učinek je podoben: najprej se počutite bolje, nato se anksioznost vrne kot bumerang. Obenem pa se še zasvojite s nikotinom, kar škoduje vašemu zdravju tudi na drugih nivojih. Raziskave kažejo, da so ljudje, ki začnejo kaditi v zgodnjih obdobjih svojega življenja, bolj dovzetni za anksioznost v poznejših letih.

4.  Zadostna količina spanca

Kvaliteten in neprekinjen 8-urni (oz. odvisno od posameznika) spanec krepi naše duševno zdravje. Pomembno je, da hodimo spat vsak dan ob isti uri. Nespečnost je eden najpogostejših simptomov anksioznosti, zato si uredite spalno okolje tako, da boste čim lažje zlezli pod rjuhe:

  • izklopite vse električne naprave
  • ne jejte tik pred spanjem
  • ne glejte v zaslon televizije, računalnika ali mobitela vsaj dve uri pred spanjem
  • izogibajte se poslušanju ali branju novic, ki vas lahko še dodatno razburijo (npr. na poročilih)
  • poskrbite za prijetno atmosfero pred spanjem (zadimljene luči v spalnici, dišeča svečka ali eterično olje z vonjem sivke, ki pomirja ...)
  • primerno ohladite spalnico
  • oblecite si udobno in mehko pižamo, izogibajte se rjuh, odej in prevlek iz umetnih materialov, pod katerimi koža ne diha
  • meditirajte

Pustite skrbi ter negativne misli zunaj spalnice! Pomaga, če si pred spanjem vse, kar vas mori, zapišete na list papirja in predate skrbi vesolju. Jutri je nov dan!

5.  Meditacija

Meditacija vam lahko spremeni življenje! Mnogi, ki so se soočali z depresijo, anksioznostjo in podobnimi mentalnimi izzivi, poročajo o njenih izrednih pozitivnih učinkih. Globoko vdihujte in izdihujte, če se vam v misli vrivajo negativne misli in skrbi, pa si predstavljajte, da so oblački, ki samo plujejo mimo vas. Nadaljujte z dihanjem in sproščanjem, dokler ne boste čutili popolnega miru. Popolnoma se prepustite toku življenjske energije. Vsak dan!

Preberite še:

Vir: The Mind's Journal

Foto: Profimedia

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri