20 ajurvedskih nasvetov za zdrav spanec

Poglejmo si nasvete za dober in zdrav spanec, ki jih priporoča starodavna tradicionalna medicina iz Indije.

20 ajurvedskih nasvetov za zdrav spanec (foto: profimedia) profimedia
14. 10. 2018

1. Pred spanjem si operite noge s hladno vodo, nato jih natrite z oljem. Slednje deluje zelo pomirjajoče. Če si vsak dan masiramo stopala s sezamovim oljem, okrepimo svoj imunski sistem.

2. Pred spanjem posvetite nekaj minut za dihalne vaje in meditacijo. 

3. Med spanjem naj bi bili oblečeni v čim manj oblek, posebej je škodljivo spanje v nogavicah.

4. Priporoča se spanje z glavo proti vzhodu.

5. Nikoli ne spite v kuhinji in ne imejte hrane v spalnici.

6.  Med spanjem si ne pokrivajte obraza z odejo, ker sicer vdihavate svoj izdihan zrak.

7.  Spati na odprtem zraku je zelo koristno, vendar ne, kadar je megla, dež ali visoka vlažnost, potem je bolje spati v zaprtem prostoru.

8. Spati na mokri ali vlažni podlagi je škodljivo. Postelja mora biti vedno udobna.

9.  Ajurveda priporoča spanje na boku. Spanje na levem boku lajša prebavo in daje človeku energijo. Spanje na desnem boku omogoča, da se odpočijemo. Če je v prostoru hladno, se uležite na levi bok, tako bo telo vzdrževalo naravno toploto.

10. Ajurveda ne priproča spanja na hrbtu, saj je to lahko škodljivo za možgane.

11. Najslabše pa je spanje na trebuhu, ker nam onemogoča pravilno dihanje.

12. Škodljivo je spanje na soncu, koristno pa spanje pod mesečino.

13. Pomanjkanje spanca škoduje zdravju, slabi organizem in prebavo.

14. Potrudite se, da greste zgodaj v posteljo in zgodaj vstanete. Pravilen režim spanja izboljšuje zdravje in poveča življenjsko moč.

15. Škodljivo je spanje medtem ko zahaja sonce (to prinaša revščino, pravi ajurveda). Prav tako ni priporočljivo prehranjevanje po zahodu sonca. Vedski spisi pravijo, da če se zbudimo s prvimi žarki sonca, se napolnimo z njegovo energijo. Tisti, ki spijo dolgo, ne dobijo te moči.

16. Spanje čez dan privede do bolezni dihalnega sistema, težine v glavi in drugih težav. Spanje čez dan je dovoljeno zdravim ljudem, ki so utrujeni od težkega fizičnega dela in bolnikom, ki imajo močne bolečine ali slabost. Pomaga lahko še ljudem na postu ter ljudem, ki živijo v toplih klimatskih razmerah. Te si lahko med veliko vročino privoščijo počitek na hladnem.

17. Nikoli ne bi smeli iti v posteljo s polnim želodcem, saj se telo ponoči ne bo odpočilo. Prav tako se tedaj povečuje količina toksinov v telesu.

18. Zrak v spalnici mora biti svež. Spanje v zadušljivem in slabem zraku nam škoduje.

19. Če je človek prisiljen, da kdaj ne spi polovico noči, lahko spi zjutraj (a brez da bi vmes jedel).

20. Če smo utrujeni od premalo spanja, se priporoča masiranje telesa z oljem in tuširanje.

 econet.ru 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri