Za navdih Promocijsko sporočilo

Psihologija barv v poslovnem svetu

26. 9. 2018
Deli
Psihologija barv v poslovnem svetu (foto: Unsplash.com)
Unsplash.com

Jeseni, ko se drevesa začnejo pripravljati na zimsko spanje, nas narava ponovno spomni, da svet okoli nas ni črno bel. Še posebej takrat se zavemo, da nam ponuja množico čudovitih barv, katerih odtenke zmoremo ljudje s prostim očesom razlikovati najmanj 2000.

Barve nam pomagajo, da se izrazimo, z njihovo pomočjo komuniciramo in spreminjamo svoje počutje ter okolico. Naši predniki so že v času antike dobro vedeli, da barve vplivajo na naša čustva, razpoloženje in vedenje. Tako so s sporočilnostjo barv izkazovali svojo duhovno in kulturno naravnanost, svoj položaj v družbi ter poslovnem svetu.

Psihologija barv je danes priznana veda, znanstveniki, ki preučujejo to področje pa so ugotovili, da kljub temu, da lahko ima ena barva na različne ljudi različen učinek, obstajajo neka splošna pravila o vplivu barv na naše možgane. Nekatere značilnosti osnovnih barv so: 

· Bela: pomeni združitev vseh bar in simbolizira mir in tišino. Deluje pomirjujoče in med drugim pomeni nov začetek, resnico, čistost, nedolžnost, božanskost in dobroto.

· Rumena: nas spominja na svetlobo, sonce in zlato ter med drugim simbolizira srečo, modrost, optimizem in večnost.

· Oranžna: je barva veselja, zrelosti in rasti, ki simbolizira pogum, zvezo, trajnost in deluje pomirjujoče.

· Rdeča: je barva življenja in ljubezni, ki simbolizira močna čustva, pogum in strast.

· Zelena: je simbol narave, zdravja, varnosti in pravičnosti. Povezujejo jo tudi z mirom, rastjo, lojalnostjo in uravnoteženostjo.

· Modra: povezujejo jo z občutki globine, miru, neskončnosti in simbolizira strmenje k nečemu višjemu,  odprtost, modrost, upanje in poduhovljenost.

· Vijolična: simbolizira moč, oblast in skrivnostnost. Povezujejo jo z občutki miru oz. pomirjenosti, skromnosti in preprostosti.

· Rožnata: simbolizira ženskost, zdravje in nedolžnostjo. Deluje teplo in pomirjujoče ter spominja na nego,  občutljivost in ranljivost.

· Rjava: simbolizira materinstvo, ugodje, varnost in stabilnost. Deluje pomirjujoče, odpravlja občutek negotovosti in pomirja.

· Črna: od nekdaj velja za barvo tolažbe in zaščite. Če je v beli barvi skrita vsa mavrica, za črno velja odsotnost vseh barv. Povezujemo jo s tišino, skrivnostnostjo in neskončnostjo.

Pomen barv v poslovnem svetu

Marketinški strokovnjaki so že pred časom analizirati 100 največjih svetovnih blagovnih znamk, da bi ugotovili, kako barve določajo njihovo vrednost ter katerih barv so najbolj priljubljene blagovne znamke. Prišli so zelo zanimivih zaključkov. Modra barva se zdi, da je zmagovalna, saj se prikaže v 33 % najboljših 100 blagovnih znamk. Rdeča je na drugem mestu, saj se prikaže v 29 % blagovnih znamk, črna ali sivina sta tretja najbolj priljubljena izbira z 28 %. In nenazadnje, kar 13% podjetij uporablja rumeno ali zlato. Zelo podobno velja tudi za promocijski material.

Zanimivo je, da kar 95% od 100 najboljših blagovnih znamk uporablja samo eno ali dve barvi. To je mogoče razložiti kot poskus ohranjanja doslednosti ter ohranjanje preprostosti v logotipu ali blagovni znamki. Še bolj zanimiva je ugotovitev, da besedilo za številne od teh blagovnih znamk ni pomembno, saj jih le 41% uporablja v svojih logotipih.

To je torej dokaz, da se lahko dobro oblikovan logotip v pravi barvi poveže s potencialnimi uporabniki, tudi brez uporabe besedila, ki ga naj bi ga dopolnjevalo. Od 100 blagovnih znamk jih 9% na svojem logotipu ni imelo imena podjetja.

Kako izbrati poslovno darilo v pravi barvi?

Barva je eden od najbolj zapomnjenih vizualnih elementov vaše blagovne znamke. Ko izberete pravo barvo, ki bo od samega začetka predstavljala vaše podjetje, in jih nato ves čas uporabljate, bo vaše podjetje za vedno povezano s temi barvami. In roko na srce, barva je poceni način za ustvarjanje zapomljivega vpliva blagovne znamke. To še posebej velja za poslovna darila. Pri slednjih pa ni treba, da vam izbira prave barve zmedeno. Tukaj je nekaj hitrih namigov, kaj boste z izdelkom v določeni barvi sporočali svojemu poslovnemu partnerju.

· Bela: Katero koli poslovno darilo v beli barvi bo zagotovo zadetek v polno, saj za belo barvo velja, da v sebi združuje vse barve barvnega spektra.

· Rumena: Če boste poslovnemu partnerju podarili darilo, za katerega želite, da ga uporablja njegov otrok, se odločite za rumeno barvo izdelka, kot so na primer Otroški zmaj. Tudi odrasli imamo radi poslovna darila rumenih barv in morda se boste ob prebranem spomnili na rumen dežnik, ki vam ob sivem in deževnem dnevu razvedri hojo po ulicah, pa se do zdaj niste zavedali zakaj.

· Oranžna: S to barvo poslovnega darila boste spodbudili aktivnost, komunikacijo in navdih.

· Rdeča: Je v pozitivnem smislu najbolj agresivna barva z velikim vplivom na intelektualno dejavnost. Kot nalašč za rdeč Sofshell, ki ga lahko podarite poslovnemu partnerju z jasnim, pozitivnim sporočilom rdeče barve.

· Zelena: Skrbno izbrana poslovna darila v zeleni barvi bodo na poslovnega partnerja delovala pomirjujoče ter dajala vtis lojalnosti in morale.

· Modra: Ker modra simbolizira tudi odprtost, inteligenco, upanje in strmenje k nečemu višjemu, je odlična pri izbira pri nakupu darila za poslovnega partnerja.

· Vijolična: Poslovno darilo v tej barvi bo med drugim izražalo zmernost, obvladovanje in modrost.

· Rožnata: ta nežna barva, ki nas spomni na zgodni čas rojstva izžareva nežnost, ženskost, pozitivizem in igrivost. Nič čudnega da so tudi naši najbolj priljubljeni izdelki za poslovna darila prav v tej barvi!

· Rjava: je simbol vsega otipljivega in stabilnega ter po prepričanju znanstvenikov odganja negotovost. Vse te značilnosti so tudi srce dobrega poslovnega odnosa, zato naj bo poslovno darilo kdaj tudi v rjavi barvi. Nenazadnje rjava barva pomeni tudi materialnost, ugodje in varnost.

· Črna: Simbolizira prestiž in je izjemno priljubljena barva poslovnih daril, ki jih na naši spletni strani najdete v zelo širokem naboru za oba spola ter vse starosti.

Neizbrisljiv vtis barv

Ste vedeli, da dobimo preko barv okoli 87 % vseh čutnih vtisov? In da je slabe ali dobre senzorične spomine skoraj nemogoče izbrisati (če smo ob določeni barvi doživeli dober ali slab dogodek, ga lahko podoživimo vsakič, ko vidimo to barvo)?

Močne sporočilnosti barv se zavedamo tudi v poslovnem svetu in jih vsakodnevno uporabljamo pri oglaševanju, pri prodaji v trgovini, v arhitekturi, v tekstilni industriji, pri kreiranju in izboru poslovnih daril in še bi lahko naštevali. Dejstvo pa je namreč, da barve pomagajo prodajati, saj so raziskave pokazale, da je skoraj 85% potrošnikov potrdilo, da je bila barva glavni razlog za nakup določenega izdelka.

Izberite prava poslovna darila za vaše partnerje

Ste vedeli, da barva lahko barva logotipa ali barva podlage oz. izdelka na katerem je logotip, vpliva celo na čustveno opredeljenost potrošnika do podjetja? Tako skrbno izbrana barva poslovnega darila s potiskom vašega logotipa ter promocijskega sporočila lahko pripomore ne le k razlikovanju vašega podjetja od konkurenčnih, pač pa vpliva tudi na počutje v pozitivnem smislu ter tako posredno na odnos porabnikov do določenega produkta.

Da imajo barve izjemen psihološki pomen, se ga dobro zavedamo tudi v našem podjetju. Želite dodati piko na I na že tako dobro izbrano poslovno darilo za vašega poslovnega partnerja? Izbor podčrtajte s pravilno barvo izdelka, pri čemer vam bomo z veseljem pomagali.

Navedena dejstva podkrepimo še z ugotovitvami različnih trženjskih raziskav organizacije za raziskovanje barv in  oblikovanje barvnih trendov Color Marketing Group® o vplivu barv na nakup in prepoznavnost izdelka ali blagovne znamke, ki pravijo: 

·       pravilno izbrane barve lahko povečajo prepoznavnost znamke do 80%,

·       predstavljajo do 85% razloga za nakup izdelka,

·       izboljšajo berljivost do 40%,

·       pospešijo učenje od 55% do 78%, 

·       povečajo razumevanje do kar 73%.

Našo bogato ponudbo poslovnih in promocijskih daril v širokem barvnem spektru preverite na Habeco.si, kjer vam bomo z veseljem pomagali izbrati pravo poslovno darilo v barvi sporočila, ki ga želite posredovati poslovnemu partnerju.