Za navdih Promocijsko sporočilo

Pri avtomobilski znamki Volvo napovedujejo: nič več smrtnih žrtev po letu 2020

15. 4. 2019
Deli
Pri avtomobilski znamki Volvo napovedujejo: nič več smrtnih žrtev po letu 2020

Volvo je pred časom objavil namero, da v njihovih avtomobilih po letu 2020 ne bo več smrtnih žrtev. Ker je omenjeni datum skoraj pred vrati, je v polnem zamahu invazija varnostnih sistemov, ki jih nameravajo še vgraditi v prihajajoče modele.

Morda je slišati, da je omenjeni cilj še zelo daleč, vendar so pri Volvu konec lanskega leta presenetili s podatkom, da so v preteklem letu v Veliki Britaniji vsi udeleženci prometnih nesreč z Volvom XC90 preživeli. Vse to priča o tem, da je Volvo, kot ga že pregovorno poznamo, zelo zanesljiv pri zaščiti potnikov, ko pride do trka. Toda Volvov dolgoročni cilj ni le omiliti posledice neizogibnih prometnih nesreč, temveč nesreče popolnoma preprečiti.

Seveda, slediti je treba analizi in začeti tam, kjer je največ vzrokov za smrtne žrtve: pri hitrosti in alkoholu. V ZDA, ki je za Volvo eden od najpomembnejših trgov, je za kar 30 odstotkov vseh prometnih nesreč s smrtnim izidom kriv ravno alkohol. Zato razvijajo sistem, ki s pomočjo kamer nadzoruje in preverja psihofizično stanje voznika ter posledično prilagaja vožnjo vse do trenutka, ko voznik postane neodziven na opozorila, takrat pa se avto ustavi in varno parkira. Načrtujejo, da bo sistem za serijsko proizvodnjo in vgradnjo pripravljen kmalu, in sicer takoj, ko bo v uporabo prišla nova modularna platforma SPA2.

Drugega ukrepa se niso lotili tako sistematsko, temveč so le napovedali, da bodo v vseh svojih vozilih največjo hitrost omejili na 180 kilometrov na uro. »Po zaslugi svojih raziskav vemo, katera so težavna področja, če hočemo povsem preprečiti hude in smrtne poškodbe v naših vozilih. Čeprav se zavedamo, da omejitev največje hitrosti ni dokončna rešitev, se jo izplača implementirati, če bomo s tem rešili vsaj eno življenje,« je izjavil Hakan Samuelsson, izvršni direktor podjetja Volvo.

Poleg tega izdatno testirajo sisteme, ki bi samodejno omejili hitrost v bližini šol in bolnišnic. »Radi bi sprožili debato o tem, ali imamo avtomobilski proizvajalci pravico ali morda celo dolžnost, da svoje izdelke opremimo s tehnologijo, ki spreminja vedenje voznika, in se tako spopademo s prekoračitvami hitrosti, vožnjo pod vplivom alkohola in nezbranostjo,« je še dejal Samuelsson. »Na to vprašanje seveda še nimamo dokončnega odgovora, vendar menimo, da lahko prevzamemo pobudo in postanemo pionir na tem področju.«

Pred 60 leti so pri Volvu izumili tritočkovni varnostni pas. Takrat se niso odločili patentirati rešitve, temveč jo ponuditi industriji, s tem pa naj bi po nekaterih ocenah ohranili več kot milijon življenj. Da bi na neki način zaznamovali to obletnico, so se odločili predstaviti projekt EVA, ki označuje kratico za Equal Vehicles for All (enaki avti za vse). Filozofija projekta je podobna tisti izpred 60 let, in sicer celotni avtomobilski industriji ponuditi vse izsledke raziskav na področju varnosti, ki nastanejo znotraj Volvovega varnostnega centra.

»Imamo podatke o več deset tisoč nesrečah, ki pomagajo zagotoviti, da so naši avtomobili bolj varni v vsakdanjem prometu,« pravi Lotta Jakobsson, profesorica in tehnična strokovnjakinja v varnostnem centru Volvo Cars. Vsem je na voljo 40-letna baza, v kateri so izsledki trkov za več kot 40 tisoč avtov ter analize poškodb 70 tisoč potnikov. »Z vsakim prenosom tega upamo, da bo vsak avtomobil varnejši,« je dodala Lotta Jakobsson.