Poslovna darila – se na njih spomnite le ob koncu leta?

Nihče med nami ne mara občutka, da je nekomu pomemben le na določen dan ali dogodek v letu. Majhna pozornost več krat na leto tako ženskam, kot moškim pomeni več, kot predrago darilo za rojstni dan ali pod prazničnim drevesom. A tako ni samo v partnerskih in prijateljskih odnosih. Popolnoma enako velja tudi v poslovnem svetu.

Poslovna darila – se na njih spomnite le ob koncu leta? (foto: unsplash) unsplash
20. 12. 2018

Poslovna darila, ne glede na to kako majhna so, so velike geste pozornosti, ki nam pomagajo graditi in poglabljati dobre poslovne odnose. Kako pomembni so za dolgoročno dobro delo in poslovno uspešnost podjetnika pa ve vsakdo, ki je kdaj imel vsaj svoj s.p., če ne podjetja. Zato se bo marsikdo najbrž strinjali z nami, da je daleč največja napaka pri poslovnem obdarovanju ta, da to storimo samo ob koncu leta in pozornost ter zahvalo poslovnim partnerjem in sodelavcem ne izkažemo večkrat čez vse leto.

Dajanje poslovnih daril je lahko pozitivna izkušnja, ne le za osebo ali ljudi, ki prejmejo darilo, ampak tudi za tistega, ki darilo podari. Verjamete ali ne, podarjanje poslovnih in promocijskih daril je za poslovneže po eni strani preizkušnja in po drugi strani resnična virtuozna tehnika vzpostavljanja dobrih poslovnih odnosov, ki jim omogočajo, da se svojim strankam zahvalijo za dobro poslovno sodelovanje. Zato je izjemnega pomena, da spoštujejo pomembne mejnike in praznike, ki jih poslovni partnerji praznujejo. A žal je tako, da lahko neprimerna poslovna darila naredijo več škode kot koristi. Tukaj je nekaj koristnih nasvetov, kako se temu izogniti.

1. Napaka: poslovna in promocijska darila podarjate samo ob koncu leta

Poslovna darila si izmenjujemo z ljudmi, ki smo jim hvaležni za dobro poslovno sodelovanje in s katerimi bi radi okrepili poslovne odnose. Zato je največja napaka, ki jo lahko storimo ta, da to počnemo samo en krat na leto – ob koncu koledarskega leta. A trenutkov, ko lahko z izkazano pozornostjo dosežete še večjo naklonjenost poslovnega partnerja je veliko več. Obdarite jih namreč lahko ob večjih poslovnih dogodkih, ob njihovih poslovnih mejnikih, kot je na primer odprtje trgovine, podružnice ali ob širitvi podjetja. Poslovno obdarovanje je primerno tudi ob sklenitvi večjih poslovnih dogovorov, pogodb, ob zaključku ali izvršitvi večjega poslovnega dogovora (med vami in poslovnim partnerjem), ko podjetje obiščete in si ga ogledate, ob lansiranju novega izdelka ali storitve. Če se imate s poslovnim partnerjem dobre osebne odnose in si lahko privoščite obdaritev ob bolj zasebnih trenutkih, to je lahko ob rojstnem dnevu, napredovanju v službi, ob poroki, rojstvu otroka ali pridobitvi naziva pri študiju ob delu.

2. Napaka: pri izboru daril ne razmišljate s strani prejemnika

Naj vas potolažimo, to je ena najpogostejših napak, ki jo je v zasebnem življenju vsaj enkrat storil že vsakdo med nami. A ko gre za poslovne odnose, je zelo pomembno, da podarimo darilo, ki bo blizu prejemnikovim interesom. Nekateri ljudje imajo radi zabavna, drugi praktična in uporabna darila. Vaša naloga je, da o svoji stranki ali poslovnem partnerju veste toliko, da boste na primer vedeli katero izmed teh dveh možnosti izbrati.

Zato si vzemite čas in razmislite o posamezniku ali ekipi, ki bo darilo prejela. V čem bi resnično uživali? Če ne veste kaj podariti, se še zmeraj lahko odločite za nekaj splošnega, generičnega. A vedite, da v današnjem času tudi takšna darila lahko ustvarijo napačen vtis. V takšnih primerih se je najboljše zanesti na strokovnjake.

3. Napaka: poceni darila vas lahko veliko stanejo

Se je tudi vam zgodilo, da ste dobili poceni darilo in si o podjetju takoj ustvarili negativno mnenje. Da ne bo pomote. Nič ni narobe, če ste darilo kupili zelo poceni, če ste pri tem bili pozorni na njegov videz, kakovost izdelave in uporabno vrednost. Poceni nekakovostna darila lahko v prejemniku vzbudijo občutek, da jih ne cenite, kar pa zagotovo ne želite. V takšnem primeru je bolje, da ne porabite niti 1 evro za darilo, za nakup katerega si niste vzeli čas za dovolj premisleka. Naj bo vaš cilj pri izbiri tudi najcenejšega darila kakovost, ki vas morda lahko stane nekaj več, vendar bo darilo na koncu veliko bolj cenjeno.

Klasična tovrstna napaka je nakup promocijskih majic. Cenena, nekvalitetna majica običajno konča kot pižama na dopustu ali pa kot delovna majica na vrtu, kar zagotovo ni bil vaš namen, ko ste jo podarili.

4. Napaka: predraga darila lahko naredijo slab vtis

Niso samo prepoceni darila tista, ki se jim je potrebno izogibati. Tudi predraga darila lahko naredijo več škode kot koristi. Darilo, ki vas je očitno stalo majhno bogastvo, lahko pri prejemniku povzroči neprijeten občutek. Izberite realni proračun in temu primerna darila ter se tako izognite preveliki porabi sredstev. Tako izbrano darilo bo na koncu poslalo pravo sporočilo vašemu poslovnemu partnerju ali stranki.

Pri določitvi proračuna za darila nikar ne pozabite tudi na zakonodajo. Če podjetje namreč obdari katerokoli drugo fizično osebo, ki ni njegov zaposleni, se to po Zakonu o dohodnini obdavči kot drug dohodek. Pri tem se v davčno osnovo ne všteva posameznega darila, če njegova vrednost ne presega 42 evrov oziroma, če skupna vrednost vseh daril, prejetih v davčnem letu od istega darovalca, ne presega 84 evrov.

Če darilo presega navedena zneska, mora podjetje – pravna oseba ali fizična oseba z dejavnostjo – za prejemnika darila obračunati in plačati akontacijo dohodnine v višini 25 odstotkov.

5. Napaka: ne upoštevate kulture in veroizpovedi

Eno najpomembnejših pravil, ki jih je treba upoštevati pri nakupu daril za sodelavce, stranke ali poslovne partnerje je, da ste občutljivi na njihova kulturna ali verska prepričanja. Upoštevajte, če prejemnik darila ne praznuje istih praznikov, kot vi. Naj povemo drugače. Morda so vaši poslovni partnerji, stranke ali zaposleni židovskega rodu in praznujejo Hanukko, morda so Afroameričani in namesto božiča praznujejo Kwanzaa, poslovni partnerji kitajskega rodu pa božič in novo leto praznujejo kasneje, kot ostali del sveta. Slednje je vedno na 2. mlaj po zimskem solsticiju, kar pomeni enkrat med 22. januarjem in 19. februarjem.

Bodite torej pozorni na verska prepričanja in tistim, ki božiča ne praznujejo izkažite svojo hvaležnost na drugačen način. Pošljite jim majhno pozornost s pripisom, ki ne omenja božič, pač pa izraža zahvalo za dobro sodelovanje. Tako pri obdarovanju nikogar v ali izven podjetja ne boste izvzeli, darilo pa bo za prejemnika še zmeraj imelo veliko vrednost. 

Ne pozabite na videz celotnega darila

Nikar poslovnega darila ne dajte samo v škatlo ali vrečko in ga predajte! Ne pozabite - gre za poslovno darilo. To pomeni, da morate poskusiti narediti vsaj eno od dveh stvari. Prva je, da bo prejemniku jasno, da gre za darilo vašega podjetja, vaše blagovne znamke. Do-tiskajte vaš logotip in/ali kratko sporočilo vašega podjetja ali blagovne znamke. Če je darilo bolj osebne narave, je dovolj priložiti kratko, lastnoročno napisano sporočilo. Prejemnik se bo tako na vas spomnil, več krat, čez celo leto. In druga stvar, ne pozabite na kakovosten papir za zavijanje, trakove ali embalažo. Saj veste, če je darilo videti slabo, bo tudi vaše podjetje videti slabo.

Bi radi letos izbrali drugačna, boljša poslovna in promocijska darila. Nič lažjega. Oglejte si izdelke iz naše bogate ponudbe in prepričani smo, da boste našla primerno darilo za vsakogar. Če niste čisto prepričani kako začeti in kaj podariti zaupajte svoje dvome nam. Z našimi 27 letnimi izkušnjami vam bomo z veseljem pomagali izbrati primerno darilo glede na to, komu bi ga radi podarili. Kontakt z našim timom sodelavcev najdete na naši spletni strani Habeco promocijska darila.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri