Koža je kot platno

Naša koža je kot platno, na katerem se zarišejo vsi spomini našega življenja. Če smo do nje spoštljivi, bo za vedno del umetniške vrednosti in tudi čas ji ne bo mogel do živega.

Koža - Ogledalo duše (foto: Mare Milin) Mare Milin
20. 8. 2013

Vsi prepoznamo lepo in zdravo kožo. Je dobro navlažena, napeta in elastična, pore pa so, tudi če so široke, čiste. Z leti se koža tanjša, izgublja mišično napetost in zdrav žar. To je naravni proces, ki pa ga lahko odložimo in s primerno nego ter načinom življenja vidno upočasnimo.

Naravni proces obnove kože se začne upočasnjevati že pri petindvajsetih letih, zato so prvi znaki staranja vidni kmalu za tem, kot drobne mimične gubice in bolj suha ter manj sijoča koža.

Na zdravje kože vedno vpliva način življenja

In prehranjevalne navade.

Izogibanje kajenju, alkoholu in močnemu soncu, redna vadba, raznovrstna prehrana, bogata s sadjem in z zelenjavo, velika količina popite vode in pravilna nega – vse to pripomore, da bo naše telo kljubovalo staranju.

Nove generacije krem proti staranju ne delujejo več le kot blažilci vidnih znakov staranja, temveč skušajo vplivati na vzroke, ki v dermisu povzročajo njihov nastanek. Ta sloj kože je prepreden z žilami in s tkivom, ki prehranjuje kožo, da strukturo in posledično skrbi za zdrav in sijoč videz vidnega sloja kože.

Diagnosticirajte leta in stanje svoje kože, pa bo z zdravim načinom življenja in ustrezno vsakodnevno nego ter posebnimi salonskimi tretmaji zasijala ne glede na leta.

30

Stanje kože

Vaša koža najbrž žari z mladostnim sijajem in če jo pravilno negujete glede na tip, le na površini izgublja vlago in elastičnost. Če v teh letih resnično pazite na UV-zaščito in začnete z nanosom lahkotnih izdelkov proti staranju, boste njen mladostni žar lahko občudovali še v štiridesetih.

Kako jo negovati

Mladosti ne boste našli le v dragih stekleničkah s čudežnimi formulami proti staranju kože.

V teh letih sta življenjski stil in prehranjevalne navade pomembnejša od kozmetičnih protistarostnih ritualov. Izbirajte hrano, bogato s proteini, omega-3 maščobami (lahko v obliki dodatkov k prehrani), zmanjšajte vnos sladkorjev, kofeina in škroba ter začnite redno vaditi.

Pijte veliko vode ter zelenega čaja in občudovale boste zdrav žar svoje kože. V toaletni torbici ne smejo manjkati: nežno sredstvo za vsakodnevno čiščenje kože, kreme z visokim zaščitnim faktorjem in vlažilni losjoni ali kreme (odvisno od tipa kože), bogati z antioksidanti.

Če se še vedno ukvarjate z mozolji in nečisto kožo, je eden od vzrokov lahko nezadosten vnos omega-3 maščobnih kislin. Nadoknadite jih z oreščki, avokadom in lanenimi semeni.

V red bodo vašo kožo spravili izdelki s salicilno kislino, ki deluje protivnetno, in z oljem čajevca, ki je naravno zdravilo proti aknam in vnetjem.

40

Stanje kože

Gube, ki ste jih pri tridesetih komaj opazili, so zdaj zagotovo vidne. Koža je tanjša in prozornejša, zato se lahko pojavijo tudi kapilare.

Leta sončenja in neustrezna zaščita v mladosti imajo velik vpliv na teksturo in videz kože, ki izgublja polnost, naravno elastičnost in vlago. Gube okoli oči, popokane kapilare in neenakomerna pigmentacija na obrazu, vratu in dekolteju začenjajo razkrivati leta.

Kako jo negovati

Kremo z zaščitnim faktorjem uporabljajte vse leto, prav tako tudi nočno kremo, obogateno z antioksidanti in retinolom, ki blaži gube.

Retinol, ki je čista formula vitamina A, pospešuje prenovo celic. Z njegovo uporabo bodite previdni le, če imate občutljivo kožo – v tem primeru izberite kreme in izdelke s koencimom Q10, ki prav tako spodbuja prenovo tkiva, kot antioksidant pa lahko prepreči staranje in poškodbe, ki jih povzročajo vplivi okolja.

Če imate težave z rdečico oz. rozaceo, lahko poskusite tret­maje z laserjem ali tehnologijo IPL, izdelki za vsakodnevno lajšanje tovrstnih težav pa delujejo na bazi vitaminov C in B3, ker blažijo rdečico in krepijo oslabljene kapilare.

Intenzivnejšo strokovno nego obraza si privoščite enkrat letno.

50

Stanje kože

V dermisu, srednjem sloju kože, se spreminja sestava proteinov, odgovornih za polnost in elastičnost kože, zmanjšuje se količina kolagena, elastin hitreje propada.

Prav tako se zmanjša količina vlažilnih molekul, kot je hialuronska kislina, zaradi česar koža ne zadržuje vlage in čvrstosti več tako dobro.

Gube se poglabljajo, na površini kože pa se pojavlja hiperpigmentacija oz. temni madeži. Če ste že v menopavzi, lahko zmanjšanje nivoja estrogena izzove tanjšanje, sušenje in razdraženost kože.

Kako jo negovati

Ker so UV-žarki največji krivci za nastajanje gub, uporabljajte kreme z visokim zaščitnim faktorjem v toplej­ših delih meseca, ter z mestno zaščito (15 do 20 SPF) v zimskem času.

Poleg tega so za vas odlične kreme in serumi z vitaminoma A in E, ker povečujeta vsebnost vlage v koži, ter B3 in C, ker pospešujeta nastanek kolagena. Za preventivo nastanka globokih gub poiščite izdelek z retinolom in s peptidi.

Enkrat mesečno obiščite salon ter si privoščite enega od postopkov, ki pospešijo prenovo in mikrocirkulacijo, pa naj bo to masaža, piling z vlažilno masko ali pa kateri od zahtevnejših tretmajev.

60

Stanje kože

S staranjem slabi obrambni mehanizem kože, ki ščiti pred prostimi radikali, zato je koža bolj podvržena poškodbam. Zelo zrela koža ima upočasnjeno obnovo, postaja suha, ohlapna, hrapava, na njej pa so že vidne globoke gube. Izgublja se tudi ovalna oblika obraza, vrat pa je vse manj poudarjen.

Kako jo negovati

Zelo zrela koža zahteva bogato vlažilno nego in redni piling, s katerim stimuliramo nastanek novih celic.

Tudi v teh letih nadaljujte z uporabo kreme z visokim zaščitnim faktorjem in učinkovinami proti staranju. Izbirajte izdelke, ki vsebujejo kolagen, retinol, hialuronsko kislino – učinkovine, ki napihnejo kožo, da so gube manj vidne. Te naj vsebujeta tudi piling in maska, npr. s sadnimi in glikolnimi kislinami.

V teh letih bi morali skrbno opazovati vse spremembe, ki se izražajo na vaši koži, spremembe barve, oblike in krvavitve znamenj. Strokovnjaki svetujejo, da enkrat letno obiščete dermatologa, da vam pregleda kožna znamenja in druge.

Magda Dežđek, Nika veger, fotografije: Mare Milin

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri