Stili joge

Znanih je mnogo slogov vadbe joge, razlike med njimi pa se navadno kažejo v poudarkih na nekem vidiku vadbe, kot so osredotočanje na strogo naravnavanje telesa v položajih, povezanost dihanja in gibanja, držanje položajev in zaporedje vaj.

3. 3. 2010

Vsi slogi imajo isti izvor, ustanovitelji glavnih stilov joge pa (aštanga, ijengar, vinijoga) so bili neposredni učenci istega učitelja – Krisnamačarija, znanega učitelja pri Yoga Institute v palači Mysore v Indiji.

Dva druga stila joge (integralna in sivananda) pa so osnovali učenci znanega guruja Sivanande. Noben slog ni boljši od drugega, vsak posameznik naj po svojem okusu izbere stil in način vadbe, ki mu ustrezata, ter učitelja, s katerim se energijsko poveže.

Joga aštanga vinjasa

Za vse, ki si želijo atletsko natreniranega telesa ter krepkega in odločnega duha. Aštango je osnoval Sri K. Patabhi Jois in je fizično ena izmed najzahtevnejših vadb. Vadba je osnovana po stopnjah, zaporedje vaj v vsaki stopnji je točno določeno, poudarek je na grlenem dihu, fleksibilnosti in moči telesa. Slog ni primeren za popolne začetnike, za ljudi brez kondicije in tiste, ki si jogo predstavljajo kot lažjo obliko razgibavanja telesa.

Bikram – vroča joga

Bikram Choudhury, ki še vedno živi in poučuje v Los Angelesu, je po starih zapisih, ki jih je našel v neki indijski knjižnici, osnoval jogijski stil, ki se izvaja v zelo vlažnem prostoru na 40 stopinjah Celzija. Na vadbi se izvede 26 asan po določenem zaporedju, vsaka asana se izvede dvakrat. S temi vajami močno ogrejemo in raztegnemo mišice, ligamente in vezi v telesu. Je priporočljiv stil za moške, atlete, ljudi, ki so nagnjeni k poškodbam mišic in vsem, ki si želijo s potenjem prečistiti telo.

Ijengar

Iyengarjev stil je zelo priljubljen povsod po svetu, glavne značilnosti pa so izredna natančnost v držanju položajev, naravnavanje telesa ter uporaba pripomočkov, kot so odeje, stene, pasovi in kvadri. Med vadbo je pomembna izredna koncentracija za izvedbo 'popolnih' položajev.

Sivananda

Je eden od svetovno najbolj razširjenih slogov joge. Razvil ga je Višnu-Devananda in jo poimenoval po svojem učitelju Sivanandi. Ta stil vadbe združuje vadbo pranajame (tehnike dihanja), klasičnih asan in relaksacije. Med vsako asano (pozo) se počiva. Višnu-Devananda je napisal The Complete Illustrated Book of Yoga, ki je izšla leta 1960 in je še vedno eden najboljših virov branja za začetnike v svetu joge.

Ananda

Ananda je klasični slog hatha joge, ki temelji na vadbi položajev v kombinaciji s pranajamo (dihalno tehniko) za spodbujanje in nadzorovanje subtilnih energij v telesu, še posebno energij čaker. Ena od posebnosti tega stila je uporaba miselnih afirmacij med držanjem poz in fizično ni zahtevna tehnika, osredotoča se na notranje občutke.

Pilates joga

Je vadba, ki združuje klasični pilates ter jogo v stil, ki se je zadnjih nekaj letih razvil na zahodu. Je natančna vadba, ki krepi center telesa ter pripomore k lepši in pravilnejši drži. Je priporočljiv stil po poškodbah in porodu. V Sloveniji je to zelo priljubljen način treninga, ki se izvaja ob glasbi.

Jogijskih slogov je veliko, a vsi izhajajo iz iste miselnosti, iste filozofije in iz iste veje. Cilji vadbe joge so pravilna telovadba za zdravo telo, pravilno dihanje, pravilna prehrana, sprostitev ter pozitivno mišljenje in meditacija. Za vas je pravi tisti slog, ki vas napolni z novo energijo za nov delovni dan, pri katerem vam je učitelj v navdih in pri katerem se dobro počutite v skupini.

Nataša Zajc - učiteljica joge in lastnica Nataraja studia

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri