Smo živi, a v resnici ne živimo

Čeprav živimo v družbi izobilja in neštetih možnosti izbire, se vseeno počutimo nesvobodni, prazni. Smo živi, pa vendarle ne živimo. Kje so vzroki?

26. 1. 2014

Odgovor na zgornje vprašanje nam je dal Bodin iz društva za preučevanje starih tradicij, kultur in znanj Bindu, ki je celo svoje življenje posvetil raziskovanju človeka. Zaradi širokega znanja, ki si ga je pridobil na svoji raziskovalni poti, ki ga je vodila tudi v številne odmaknjene kraje po svetu, kjer je staro ezoterično znanje še živo, in zaradi bogatih izkušenj, ki si jih je nabral pri vodenju različnih delavnic, se v zadnjem času nanj obrača vse več ljudi, ki iščejo pot k srečnejšemu življenju. Gostili ga bomo tudi na zimskem Sensa vikendu v Portorožu.

Človek je postal bitje samopozabe

"Vzroki  za to, da smo živi, a v bistvu ne živimo zares, so nepoznavanje tega, kaj je človek in kakšni so njegovi potenciali," pravi Bodin. "Človek pozna največ 10 odstotkov svojih telesnih, čustvenih, duševnih in umskih zmožnosti, torej le 10 odstotkov tega, kar mu je bilo dano ob rojstvu. Človek kot bitje je padel v samopozabo, ker je razvijal svoje sposobnosti le zunaj telesa, pozabil pa je opazovati svojo notranjost. Da bi bil stabilen, mora spoznati, kako deluje tako navzven kot navznoter.

Če poznamo sebe le 10 ali 20-odstotno, pomeni, da vse naše sposobnosti in delovanje temeljijo na teh 10 oz. 20 odstotkih. Tako povprečen človek na primer ne ve, da je ob določenih treningih sposoben preživeti tudi 30, 40 dni brez hrane in vode, ali da je lahko po šestih dnevih brez spanja še vedno spočit. Naše telo ima čudovito sposobnost ustvarjanja in preživetja, ki je žal ne poznamo.

Šele ko dosežemo svojo maksimalno kapaciteto, lahko rečemo, da smo živi. To je trenutek novega rojstva, ki ni nič drugega kot stabilizacija notranjega in zunanjega spoznanja o delovanju človeka.

Nekje v sebi moramo najti nit, ki povezuje zunanjost z notranjostjo. Ta nit je v bistvu absolutna svoboda. Biti absolutno svoboden pa pomeni osvoboditi se od vsega, tudi od samega sebe, kajti šele takrat imamo možnost, da se odločamo o sebi in svojem življenju zares svobodno."

Kako se osvoboditi in povečati svoj potencial?

"Svoj potencial lahko povečate tako, da začnete eksperimentirati in delati določene vaje, ki povzročajo spremembe. Podobno kot če bi hoteli preteči maraton. Začnete najprej s kilometrom, dvema, potem razširite določene tehnike, metode in spoznanja, in čez leta lahko dosežete to, da pretečete 50 ali 100 kilometrov brez napora. Tukaj bi omenil resnično zgodbo z avstralskega maratona iz leta 1983, ko se je ultra maratona udeležil ovčji pastir v škornjih in podrl vse rekorde, saj ni vedel, da mora ponoči spati, vmes jesti in piti. Pet dni in noči je tekel v svojih pastirskih čevljih brez podpornega tima. Samo prišel je in tekel do cilja. To je odličen primer, kaj pomeni biti živ in naraven, brez uma, biti to, kar si.

Pri svojem delu z ljudmi uporabljam različne tehnike za čiščenje uma, ki jih je veliko. Napisali so jih v različnih časovnih obdobjih, nekateri so jih prenašali ustno, jaz sem se učil pri nekaj takih ljudeh. S človekom je treba vedno delati na individualen način. Obstaja ogromno metod, vodja, terapevt, učitelj pa mora za vsakega posameznika izbrati tiste, ki bodo delovale glede na njegov značaj.

Najprej torej potrebujemo nekoga z znanjem in izkušnjami o umu, ki je sposoben pomagati drugim, prav zaradi svojega osebnega doživetja. Ta se mora potem prilagoditi psihologiji posameznika oz. njegovemu egu in izbrati metodo, ki bo nanj delovala najhitreje. Poiskati moramo torej pravega trenerja in ne izbirati metode. Če neka metoda učinkuje na nekoga drugega, še ne pomeni, da bo tudi na nas.

Meditacija - vrnitev v naravno stanje

V vseh kulturah in tradicijah nas različni duhovni učitelji nagovarjajo oz. svetujejo meditacijo. Kaj je namen meditacije? "Vsi duhovni učitelji govorijo o meditaciji enako. Med vsemi ljudmi na planetu ni nikakršne razlike navznoter, razlika je samo navzven (velikost, barva kože, določene sposobnosti), navznoter pa ima vsak človek zavest, ki je lahko svobodna ali blokirana. Pri večini je blokirana in zato uporabljamo meditacijo.

Meditacija pomeni spraviti človeka nazaj v stanje otroškosti, za katerega je značilna praznost, praznina. Šele v tej praznini smo zares v stiku z življenjem oz. življenjsko silo, ki nas je ustvarila; z energijo, ki ji pravimo življenje. Meditacija je torej priprava oziroma pot osvobajanja od misli, ki niso nekaj naravnega; je vrnitev v naše naravno stanje, ki je brez misli. V stanju brez misli se zgodi povezava s tem, čemur rečemo kolektivna zavest, v kateri je vse znanje in resnica. Povežemo se lahko le, če smo prazni, ko v naši glavi ni misli."

Kaj je um?

"Um je nekaj zelo mističnega, nevidnega in težko spoznavnega, ker je nekakšen fluid; tako blizu nas je, da ga težko spoznamo," pravi naš sogovornik. Prav ta bližina predstavlja prepreko, zato se mora človek najprej oddaljiti od sebe, od svojih težav in od 'jaz imam vedno prav', da bi lahko videl resnico. Vse, kar je preveč blizu, nam ustvarja težavo, saj naše oči in razum ne morejo videti tega, kar je preblizu.

To je tako kot kapljica vode v morju, ki se ne zaveda sebe kot kapljice. Ko pa veter kapljico dvigne iz morja in ko poleti, dojame, da je rojena in da živi, dokler spet ne pade v vodo in se razblini. V tem trenutku spozna, kaj je to ocean in kako je z njim povezana oz. kaj v resnici pomeni živeti v individualnem telesu.

Telo posameznika je pravzaprav povezano z vsemi telesi in z neskončnim virom življenja, ki je prisotno v vseh ljudeh, živalih, rastlinah. Obstaja namreč esenca nečesa, kar je življenje. To lahko spoznamo le v tišini uma in začutimo v srcu.

Srce ni samo črpalka, temveč organ, pravzaprav so to ušesa med zunanjim življenjem in našo notranjostjo. Um je nekaj, kar je vezano na možgane, a to niso možgani. Ima sposobnost pomnjenja in doživljanja, zelo podobno možganom. Da bi um spoznali, so potrebna leta trdega dela, opazovanja možganov, misli in tega, kaj se dogaja vmes. Potem morda lahko začutimo, kaj je to um. O umu so pisali stari filozofi in modreci, vendar so ti spisi nejasni. Edino možno je, da to izkusimo, kajti pisati o tem je izjemno težko. Se pa strinjam, da um obstaja in da ga ima vsak človek."

Vesna Fister

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri