Lekcija 6: Nikoli ne pozabim na svoje telo!

Kako bi lahko tekom izziva pozabili na naše fizično telo? Ne gre, zato je danes čas, da poskrbimo tudi zanj. 

Lekcija 6: Nikoli ne pozabim na svoje telo! (foto: profimedia) profimedia
7. 11. 2019

Pravijo, da je najboljše zdravilo za slabo voljo, da oddidemo v naravo in "izklopimo" možgane. 

Danes si zato privoščite vsaj pol ure ali pa eno uro (lahko tudi več) gibanja. 

Najboljše je, če se gibate v naravi, kjer ni veliko ljudi in hrupa. To ne bo koristilo le vašemu telesu, pač pa boste umirili tudi svoj um, misli in čustva. 

Medtem ko urbana naselja oz. mesta povečajo depresijo in druge duševne bolezni, dolgi sprehodi po naravi (brez tehnologije) lahko zmanjšajo našo psihično izčrpanost, umirijo um in povečajo kreativno razmišljanje.

Aktivnost v naravi poleg tega, da zdravi depresijo, izboljša tudi spomin, zmanjša stres, poveča samozavest in spodbudi izločanje endorfinov. Veliko ljudi jemlje zdravila iz enega izmed teh razlogov, a zdravilo za tovrstne duševne bolezni je morda bolj preprosto, kot si mislimo.

Vredno si je torej vzeti čas in se umakniti iz urbanega okolja ter od vseh elektronskih naprav v naravo, saj to ne vpliva pozitivno le na fizično telo, temveč tudi na psihično zdravje.

Če si želimo zdravja, harmoničnih odnosov in pristne sreče, je potrebno večkrat izpustiti vse iz rok, oditi v naravo ter se naužiti miru in naravnih lepot.

Trening za mišice medeničnega dna

Zaradi stresov in nenehnega sedenja so naše mišice, notranji organi pa tudi medenica pogosto zanemarjeni. 

Vaje za krepitev mišic medeničnega dna (včasih smo jim rekli Keglove vaje) so priporočljive v prvi vrsti za tiste, ki imajo težave z inkontinenco. Primerno so po porodu in za tiste, ki imajo slabo telesno držo, kronično zaprto črevesje itd. 

V resnici pa so pomembne za vse! Močno medenično dno namreč potrebuje prav vsak, ki si želi zdravega telesa, saj vpliva na številne telesne funkcije.

Okrepitev medeničnega dna pa ima tudi ugodne učinke na seksualno življenje. Utrjene mišice so bolje prekrvljene, kar izboljša sposobnost doživljanja orgazmov.

Pri izvajanju bodite pozorni, da ne aktivirate napačnih mišic (mišic zadnjice, trebuha, stegen). Prav tako je pomembno dihanje, dih namreč ne sme zastati, potrebno je tekoče izmenjevanje vdiha ter izdiha.

Ko se jih naučite, jih izvajajte redno vsak dan. Nikoli pa ni prepozno, da začnete. 

Treniranje mišic medeničnega dna po korakih:

Vaje začnite leže. Kasneje jih izvajajte v različnih položajih, leže na komolcih, položaj sede na tleh ali stolu, čepe z oporo na kolenih…  

Mišice izolirate, tako da s stiskanjem začnete okoli zadnjične odprtine. Nato nadaljujte s stiskanjem v okolici nožnice in sečnice. Še naprej stiskajte, tako kot da bi hotele nekaj zadržati v vagini. Zadnjične in stegenske mišice morajo biti sproščene. 

Stisnite mišice medeničnega dna kaseda močno in stisk zadržite kolikor dolgo lahko. Sprostite mišice in počivajte nekaj sekund. Koliko sekund ste lako zadržali stisk? Če lahko, stisk zadržite 6 do 8 sekund, sicer pa toliko, kolikor ste sposobni.

Stisk mišic ponovite tokikokrat, kolikor ste sposobni, največ 8 do 12-krat.

Čez nekaj  časa je treba intenzivnost vadbe povečati. Prvih 5 ponovitev stiskov nardite tako kot prej, pri zadnjih petih ponovitvah pa, medtem ko stisk zadržujete, dodajte še 3 do 4 maksimalne stiske z višjo hitrostjo.

Ne pričakujte, da bodo vaje za mišice medeničnega dna učinkovale v kratkem času. Pomembno je, da jih izvajate, tudi če imate občutek, da ne pomagajo. Da bi dobili moč in vzdržljivost mišic medeničnega dna, morate vaje izvajati 3-5-krat na dan, vsak dan. Če boste izvajali vaje po zgoraj opisanem postopku, boste izboljšanje opazili v 3-5 mesecih.

Pri utrjevanju medeničnega dna nam koristita tudi plavanje, trebušni ples ali vadba pilatesa. 

Za tiste z inkontinenco pa je TENA zasnovala različne vložke TENA Lady, ki bodo poskrbeli za to, da v času uhajanja urina ostajate suhi, zaščiteni in sproščeni ter lahko pozabite na skrbi! Pred nakupom lahko izdelke brezplačno poskusite, naročite jih na www.tena.si.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri