Kako se spoprijeti z medgeneracijsko travmo?

Medgeneracijska travma je travma, ki se na nas prenaša preko prednikov prejšnjih generacij, ki so doživeli travmatično izkušnjo. Preberite, kako jo lahko prepoznamo in odpravimo.

Kako se spoprijeti z medgeneracijsko travmo? (foto: unsplash) unsplash
16. 8. 2019

Znanstveniki so ugotovili, da mnogo otrok, ki so po napadu 9/11 v New Yorku dobivali nepojasnjene napade anksioznosti, trpi za posledicami travm, ki so jih doživeli njihovi starši.

Na podoben način za post-travmatičnim stresom trpijo potomci tistih, ki so preživeli holokavst, je pokazala raziskava na Univerzi Bar-Ilan.

Kako prepoznati travmo, ki jo skozi generacije morda nosi vaša družina?

  • Najlažje boste do odgovorov prišli skozi pogovore. Babice, dedke, starše, in druge še živeče sorodnike povprašajte o njihovih izkušnjah in prisluhnite njihovim zgodbam ter zgodbam o pokojnih prednikih. Morda se vam utrne kakšna povezava med vašim nepojasnjenim strahom ali vzorcem ter vašimi predniki. 
  • Preučite vzorce obnašanja v svoji družini. Morda nekaj še posebej izstopa. Morda je to nek občutek, nek način delovanja, način razmišljanja, strah pred čim. Morda imate občutek osamljenosti ali občutek grožnje, strah pred preživetjem, da morate ves čas nekam bežati… Vzrok je lahko v medgeneracijski travmi, ki so jo rodili vojni pregoni – ko so ljudje bežali čez mejo in se, na primer, na veliko preseljevali v Ameriko ... To je samo en primer. 

Kako odkriti, kaj je povzročilo travmo?

1. Ostanite osredotočeni na temo

Poglejte, kaj so vaši največji strahovi in katerih vzorci vam preprečujejo normalno življenje. Kaj vas povsem spravlja ob živce? Kaj vas nenadoma razžalosti ali razjezi (lahko gre za kak prizor, vonj, glasbo, situacijo v odnosu…)? 

Lahko kaj od tega povežete s svojo preteklostjo? Se na podoben način odziva kdo od sorodnikov?

2. Začnite povezovati pikice

Izprašajte o izkušnjah najprej svoje najbližje sorodnike, nato pa še daljne. Zapišite si vse, kar vam roji po glavi. Morda boste opazili, da se na določeno zadevo odzivate z enakimi besedami, kot na primer vaš oče ali mama, morda brat ali sestra, morda babica ali dedek.

3. Poiščite ustrezno pomoč

Ko se boste približevali izvoru travme, lahko postane precej naporno in boleče. Če čutite, da potrebujete dodatno pomoč in podporo, je smiselno, da si omislite terapevta, ki vam ustreza in vas bo lahko varno in strokovno vodil skozi proces. Zaupajte se svojim bližnjim ali prijateljem, za katere veste, da vam bodo prisluhnili.

4. Zavestno delajte na spremembah

Za travmo, ki obstaja že več generacij, obstaja razlog. Pogosto se ljudje določenega vzorca niti ne zavedajo – zato ga tudi ne morejo odpraviti in ga podajo naprej svojim otrokom. Če ste vi prišli tako daleč, da ste ga prepoznali, pojdite še korak dlje – pojdite do konca in poskusite odpraviti vzorec, ki vas onesrečuje in je onesrečeval že kdo ve koliko rodov. To je največja revolucija v življenju, ki jo lahko opravite tako zase, kot tudi za vašo celotno družino. 

5. Sprejmite, da ne boste mogli rešiti vseh 

Rojeni ste v to družino, katero ste si izbrali z namenom. Lahko delate na sebi, drugih pa žal ne morete prisiliti v to. Bodite potrpežljivi in razumevajoči. Morda bodo odprti za spremembe, morda pa ne. To morate spoštovati. Vsak je, konec koncev, tukaj in zdaj odgovoren za lastno srečo. Pa tudi sicer največ naredimo prav s tem, ko spreminjamo sebe. 

Vir: The Mind's Journal

Preberite še:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri