Trije nasveti Tantre

Tantra niso le vaje za poglobljeno doživljanje ljubljena, temveč specifičen pogled na življenje in pot duhovne transformacije, ki je še najbolj podobna kitajski daoistični miselnosti. Združuje ju zavzemanje za ne-ambicioznost in ne-hitenje, ki porajata resnično sočutje in ljubezen.

Položaj žlice omogoča najglobljo intimnost in povezovanje. (foto: Profimedia) Profimedia
3. 8. 2015

Tantrična spolnost uči, naj v spolnem odnosu ne hitimo, naj se osredotočimo na dajanje in ne na sprejemanje, naj bomo pozorni na pretok energije med sabo in partnerjem. Ravno obratno od spolnost, ki dandanes povečini prevladuje med ljudmi.

Spolnost JE LAHKO izkušnja enosti, sočutja, zlitosti z vsem, popolne ljubezni. Lahko pa je destruktivna in nas uničuje, tako kot nas uničujejo jeza, zamerljivost, ljubosumje, tekmovalnost, škrtost, sovraštvo ... Med obema dimenzijama teče tanka črta ...

Kako lahko spolnost doživljamo kot zdravljenje, povezovanje, duhovno izkušnjo?

  1. Najprej moramo razumeti jasno razliko med "normalnostjo", kot jo definira družba in naravnostjo, ki jo je ustvarila narava. Občutiti moramo razliko med sočutjem, ki je divje, naravno in spontano in dobroto, ki je družbeni produkt, moralna obveza, za katero ne stoji sočutje, temveč koristoljubje. Občutiti moramo razliko v kvaliteti bivanja, kadar poskušamo ugoditi družbi in blokiramo gibanje lastne kreativne energije ter kvaliteto bivanja, kadar v naši psihi ni pojmov kot so "ugled", "družbene norme" in "normalnost" ter sprejemamo gibanje lastne kreativne energije in jo usmerjamo tja, kjer je potrebna transformacija, da bi s tem dosegli dviganje zavesti.

  2. Ko smo sposobni sprejeti gibanje lastne kreativne energije, postopoma občutimo vedno manj nujnosti, strastnosti in brezpogojnosti pri uresničevanju svojih želja, ambicij in hrepenenj. To ne pomeni, da nimamo več potreb in želja, temveč pomeni, da se ne bojimo več, da ne bodo uresničene. Ne bojimo se več, saj smo sprejeli gibanje lastne kreativne energije in jo znamo usmerjati tja, kjer je potrebna ter jo uporabiti na pozitivne načine, ki nas izpolnjujemo. Kadar smo polni ambicij in želja, je to tako zato, ker ne znamo nadzorovati lastne kreativne energije (ki jo potlačujemo) in uresničevanje lastnih potreb in želja dejansko doživljamo kot nekaj izredno težkega in zmuzljivega. V takšnem okolju se razvije sebičnost in egoizem, saj nas je strah, da ne bomo preskrbljeni. V takšnem okolju začnemo svet okoli sebe uporabljati, namesto, da bi se zlili z njim in v takšnem okolju postane spolnost destruktivna, namesto, da bi bila duhovna izkušnja.
  3. Ko se v popolnosti znebimo strahu pred nepreskrbljenostjo, neuresničenimi željami in spregledanostjo, ki jih poraja nesposobnost sprejemanja in usmerjanja lastne kreativne energije, počasi začenjamo zaznavati druge in zunanji svet takšne, kot v resnici so. V zunanje, svetu in v drugih ne vidimo več orodij za potešitev lastnih potreb, temveč začenjamo v njih slutiti in doživljati njihovo božansko naravo, božansko iskro, ki je v vsem in ki nas povezuje v eno, v eno samo stvaritev Božanskega. Ko na ta način vidimo zunanji svet in druge, se zavedamo, da vsaka naša misel, vsako naše dejanje, vsako naše čustvo vpliva na nas same, na našo prihodnost ter na stanje drugih, na prihodnost drugih ter na stanje in prihodnost celotnega stvarstva, celotnega bivanja, ki je Eno. Ko se vidimo tako povezane, je naša edina želja deliti, dajati, zlivati se z vsem v vsakem našem dejanju, besedi, misli, čustvu. Naše življenje, naše misli, naše besede, naša dejanja postanejo umetniško delo, božansko delo, ki je ustvarjeno z natančnostjo in popolno zavestjo in katerega edini cilj je, poenotiti, osrečiti, dati, ljubiti. Postanemo popolnoma pretočni, energija se pretaka skozi nas, niti malo je ne blokiramo ali zadržujemo v sebi, postanemo kanali za energijo.

Kaj ima vse to opraviti s spolnostjo?

Kadar gremo skozi te tri procese, spontano upoštevamo in razumemo tri nasvete Tantre: ne hitite, osredotočite se na dajanje in ne na sprejemanje ter zavedajte se pretoka energije med sabo in partnerjem. Kadar sprejmemo svojo kreativno energijo ter se jo naučimo usmerjati in uporabljati, uresničevanje lastnih potreb ni več naša prioriteta (ker podzavestno samim sebi uresničujemo želje in tešimo potrebe) in zato se nam ne mudi. Ker nismo več ambiciozni in polni načrtov, ker svojega življenja ne vidimo več kot projekt, ki ga moramo opraviti z odličnostjo temveč kot izkušnjo, ki naj bi jo čim globlje doživeli, ne hitimo in se poglabljamo v tukaj in zdaj, raziskujemo globino spolnosti.

Ker nas ni več strah, da bomo nepreskrbljeni, ker ideje o nepreskrbljenosti sploh ni več v našem nezavednem, svojega partnerja ne vidimo več kot orodje za potešitev svojih potreb, temveč kot božansko bitje, ki je na skrivnosten način povezano z nami. Ker ga vidimo kot del sebe in sebe kot del njega, v nas vzklije želja, da ga osrečimo, zadovoljimo, da mu omogočimo občutja blaženosti, enosti, sreče.

Takrat se osredotočamo na dajanje in ne na to, kaj vse lahko od njega sprejmemo. Ker zaznavamo in doživljamo povezanost med sabo in partnerjem, se zavedamo, kako energetsko vplivamo eden na drugega in zavestni smo energetskega toka, ki je med nami. Pozorni smo, da tok teče enakomerno, enakovredno v obeh smereh, da je čist (da vsebuje le energije ljubezni in zavesti) in da je usmerjen v pravo smer (tja, kjer je potrebna transformacija, sprememba).

Kakšne so praktične vaje, ki nam pomagajo v spolnosti občutiti enost, zlitost, energijo in božanskost?

Modrostno izročilo Tantre vsebuje veliko praktičnih vaj, ki jih lahko uporabljamo, da nam pomagajo doživeti resnično naravo spolnosti. Sledi nekaj praktičnih vaj, ki jih lahko izvajamo skupaj s partnerjem, da bi resnično razumeli in doživeli tri nasvete Tantre. Vendar je najprej potrebno razumeti, da so vaje same po sebi brez pomena, če jih ne izvajamo skupaj z notranjim prizadevanjem razumeti in doživljati tri procese, ki so opisani zgoraj. Tantra ni le spolna praksa, temveč je odnos do življenja in pot duhovne transformacije in njena načela moramo živeti v vsakdanjem življenju in ne le med ljubljenjem. Če pa se prebudijo med ljubljenjem, se bodo spontano pojavljala tudi v našem vsakdanjem življenju. In prav to je namen Tantričnih spolnih praks – da skozi božansko ljubezen do svojega partnerja spoznamo Božansko ljubezen in Resnico ter Enost vsega, kar je.

  1. Dnevno izkazovanje predanosti
    Namen te vaje je, da bi partnerja presegla dojemanje spolnosti kot obliko zadovoljevanja lastnih potreb ter v njej začutila izraz predanosti drug drugemu. Namen te vaje je, da prebudi v obeh občutek spoštovanja in cenjenja drug drugega, da bi lahko ljubljenje drug z drugim doživljala kot nekaj svetega.Vsaka dan en teden za 5-10 minut ležita v položaj žlice, združena (lingam (penis) v yoni (vagini)). To je položaj, ko se s celim telesom dotikata drug drugega in omogoča največjo intimnost. Ležita lahko obrnjena drug proti drugemu, noge so lahko prepletene ali pa ležijo vzporedno ene ob drugih; lahko ležita tako, da je partnerica s hrbtom obrnjena proti partnerju, ki jo tesno objema. Ležita pri miru, popolnoma sproščena, ne gibajta se. Dihajta skupaj, objemajta se. Poskusita lahko tudi s stiskanjem mišic korenske čakre.
  2. Žensko-vodeno raziskovanje dolin (globin) ljubljenja
    Namen tega načina ljubljenja je naučiti se ne-hiteti in doživeti globino ljubljenja. Takšno ljubljenje vodi ženska, saj je njeno telo (in psiha) po naravi ustvarjeno za počasno in globinsko ljubljenje z večdimenzionalnimi večkratnimi orgazmi, ki so šamanske narave. Ženska je na vrhu, moški pa je pod njo popolnoma sproščen in osredotočen na sprejemanje. Tak odnos mu pomaga, da ni osredotočen le na občutke v lingamu, temveč se osredotoča na razširnjanje spolne energije po vsem telesu. Na ta način spoznava energetsko plat ljubljenja, prav tako pa je ljubljenje lahko daljše.
  3. Ženska se svobodno in spontano giblje, v vse smeri; gor in dol, levo in desno, predvsem pa krožno. Ženska stiska vaginalne mišice ter se osredotoča na počasno in postopno naraščanje spolne energije, ki izvira v spolnem centru in se razširja po celem telesu. Osredotočena je na ne-hitenju in postopnemu naraščanju blaženosti, dokler se ta ne prelije v globinski, celo-telesni orgazem.
  4. Orgazem z razširjenimi očmi
    Med orgazmom imejta oči široko odprte in glejta drug drugega v oči. Opazujta svoje doživljanje.
  5. Energetska vaja v Yab Yum-u
    Namen te vaje je sinhroniziranje obeh partnerjev na vseh nivojih. Moški sedi z nogami rahlo pokrčeno ležečimi pred seboj, ženska pa sedi v njegovem naročju in ima noge rahlo pokrčeno iztegnjene za njim. Vaja se lahko izvaja, kadar sta združena ali pa kadar le sedita drug ob drugem. Zaprita oči ter se osredotočita na svojo medenico – na energijo v medenici. Upočasnita dihanje in dihajta iz trebuha. Čez nekaj časa položita levo dlan preko svojih prsi in desno dlan čez levo dlan. Tu je srčni center, ki je izvor energije ljubezni.
  6. Predstavljajta si, kako v vajinih srcih gori ljubezen in sije navzven. Nato svojo desno dlan položita čez lastni spolni center (preko lingama/yoni), levo pa obdržita na lastnem srcu. Predstavljajta si, kako se energija pretaka med srčnim in spolnim centrom in uravnoveša energijo ljubezni ter energijo poželenja. Nato položita svojo desno dlan nazaj na svoje srce ter odprita oči. Zazrita se eden v drugega. Ne glede na vse, ne odvrnita pogleda eden z drugega.
  7. Nato svojo desno dlan položita preko leve dlani partnerja na njegovem srcu. Predstavljajta si, kako energija ljubezni teče med vajinima srčnima centroma. Nato položita svojo desno dlan preko spolnega centra partnerja ter si predstavljajta, kako se energija pretaka med vajinima srčnima in spolnima centroma. Energijo si predstavljajta krožiti v obliki osmice – od svojega srca proti spolnemu centru partnerja, nato v srce partnerja in od tam v svoj spolni center ter od tu zopet v svoje srce. Čez nekaj časa obrnita smer osmice. Nato odmaknita dlani ter se držita za dlani, sproščeno v naročju. Objemita se.

Odnos pomeni nekaj celega, zaključenega, zaprtega.
Ljubezen ni nikoli odnos,
Ljubezen je povezovanje.
Vedno je reka, teče, brezkončna.
Ljubezen ne pozna končne točke,
medeni teden se začne, a nikoli konča...

~ Osho

prvi del članka preberite tukaj: "Brahmacharya" ne pomeni "celibat"

Ana Drevenšek, Rdeči šotor

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri