Kako z barvami izražamo veselje, žalost, jezo in strah?

22. 3. 2013
Deli

Rumena zažari kot sonce, rdeča nas zbudi, modra pomirja, turkizna razvaja s svežino, svetlo modra se nam zdi ledena, rjava zemeljska, zelena sveža in prostrana, kremasta blaga in nežna, oranžna sočna, črna elegantna.

Barve nam veliko pomenijo, njihov pomen povezujemo z oblikami. Jagoda mora biti rdeča, borovnica vijoličasta, banana rumena, češnja rdeča. Nekatere barve so nam všeč, druge ne. Nekatere so nam všeč samo včasih, drugih se nikoli ne naveličamo. Vplivajo na naša čustva. Kako z barvami izražamo veselje, žalost, jezo in strah?

Veselje

Najpogosteje veselje izražamo z rdečo, rumeno in oranžno barvo. Vse tri barve pogosto povezujemo s pozitivnimi čustvi. S temi tremi barvami in z vmesnimi odtenki izražamo veselje takrat, ko so oblike mehke okrogle in valovite. Črte niso prekinjene, so pa debele in brez ostrih zavojev. Vse tri povezujemo s toploto, prijetnostjo, bližino, širjenjem.

Risbe veselja so večinoma velike in prekrivajo skoraj vso površino ploskve.

Po feng šuju te barve simbolizirajo ogenj. So v obliki trikotnika. Najboljše mesto zanje je na jugu doma. Prinašajo slavo. Oblika ognja najboljše ponazarja značilnosti toplih barv. Pri opremljanju pa kljub nasvetom z vzhoda uporabimo uravnoteženost in občutek za pravo mero. Pri barvanju sten z rdečo ne pretiravamo, jedilnico, če je na jugu doma, prebarvajmo z marelično barvo ali pa z močnim odtenkom le eno steno.

Veselje je rdeče barve in ima simbol ognja.

Žalost

Najpogostejša barva na abstraktnih risbah žalosti je črna. Črna ima veliko estetsko vrednost, vendar ima pretežno negativne pomenske konotacije. Simbolizira predvsem jezo, žalost, strah. Pogosto se v ponazarjanju žalosti oklepamo tudi modre barve, ki ima sicer večinoma pozitivne pomenske implikacije. Modra namreč ponazarja otožnost, žalost, depresivnost ali celo zavrnitev in odtujitev. Rjava, ki se tudi pogosto pojavlja v ponazarjanju žalosti, simbolizira propad, razkroj, degradacijo. Rjavo zasledimo pri propadanju gozda, trohnenje in gnitje sta del biološkega procesa.

Žalost je bolj izražena, če so črte prekinjene, a tudi te črte so krožne in valovite, enako kot pri veselju. Pritisk pri risbah žalosti je pogosto močan. Risbe so pogosto manjše. Sledijo si od vrha navzdol, kar ponazarja padec volje in apatičnost.

V feng šuju se črna in modra uporabljata na severu. Tam se pojavljata kot nežno valovanje, ki simbolizira vodo. Boljša od stoječe je tekoča voda.

Žalost je po feng šuju bele barve, simbol zanjo je kovina.

Jeza

Pri risbah jeze se najpogosteje pojavljata rdeča in črna barva. Kretnje so nagle in odsekane. Rdeča ponazarja ljubezen, veselje, jezo, nasilje in smrt. Odvisno je, v kakšni kombinaciji jo uporabimo. Kovačeva trdi, da je pri simbolizaciji jeze odločilno to, da se pojavlja skupaj s črno. Vsaj v povprečju. Posebnost črne naj bi bila v tem, da sprevrže pomen vsake barve v njeno nasprotje. Vendar pa je rdeče-črna kombinacija znana tudi kot najbolj učinkovita barva v seksualnem pomenu besede. Rdeče in črno spodnje perilo je najbolj čutno.

Modra in rjava ponazarjata stabilnost in pasivnost. Sta v izrazitem nasprotju z izbruhi jeze.

Cikcakasta črta najbolj nazorno izraža jezo. Pogosto se pojavljajo debele črte, pritisk pri risanju je močan.

Jeza teži k sprostitvi. Če jo bomo ukrotili s pomočjo risb, ne bo škode.

Po feng šuju je jeza zelena, simbolizira jo les.

Ostre linije in konice se v feng šuju pojavijo samo na jugu. Vse druge smeri imajo tendenco po blažjih oblikah, na severu denimo je najboljša valujoča voda, na zahodu okrogle svetle lesketajoče se oblike, na vzhodu leseni pravokotniki, na jugozahodu in severovzhodu kvadrati v toplih barvnih odtenkih. Preveč rdeče na jugu lahko povzroča prepire.

Strah

Črna in vijoličasta, včasih pa še zelena, se pogosto pojavljajo na risbah strahu. Ribe imajo prekinjene črte. Črna barva je sicer pogosta tudi na risbah žalosti in jeze. Pri svojem izražanju vijoličasto pogosto uporabljajo predvsem pacienti psihiatričnih bolnišnic in druge duševno motene osebe, pravi Kovačeva. Vendar pa je vijoličasta tudi barva upanja, prav tako sta pomembna odtenek vijoličaste in seveda to, kako se ob njej počutimo.

Po feng šuju je strah moder, simbolizira ga voda.

Po knjigi Govorica barv avtorice Asje Nine Kovačev povzela in doplnila Suzana Belak Pungartnik

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja